Česká veřejnost si již zvykla na to, v jakých kotrmelcích lze prezentovat vlastní plán jednotlivce. V tomto případě firma RegioJet se stala již pověstnou. Z původního plánu na provoz vlaků o počtu 15. linek, je v provozu zatím jen jedna jediná, a to z Prahy do Ostravy. RegioJet zde jezdí s vozy odkoupenými od ÖBB (Rakouské dráhy), u stejného dopravce odebralo několik vozů i ČD. Ty ale celé vozy posílají průběžně do generálních rekonstrukcí.
Proč jsem začal psát o „žluté firmě“ a ne jinak?
Důvod byl a je prostý. Jednak nejsem zastánce ani Českých drah, natož vůbec ne jejich konkurentů – v současné době „zatím“ jen RegioJet, od prosince tohoto roku přibude i Leo Express. Na podnikání dopravců v železniční dopravě jsem se zaměřil hlavně v době, kdy na zcela bezchybného podnikatele Radima Jančuru pěje píseň jeho „dvorní“ redaktor Jan Sůra z portálu iDnes. Že je novinářská nestrannost velká svině, se může den co den přesvědčit řada čtenářů, přesně ale mnohdy peprné komentáře pod jeho články, kdy jej lidé nazývají, cituji: „chobotem, neználkem, fušerem a lůzerem!“. Toť kritiky. Novináři Sůrovi snad jen lze vytknout jeho až nezměrnou starostlivost o kvalitní obraz a jméno žlutého dopravce.
Nikde se již ale nepíše a nediskutuje o faktech, jakými jsou nesplněné plány v zavádění dalších spojů i v jiných relacích, než je právě exponovaná trať z Prahy do Ostravy. Ano, Jančura nic nikomu nezavázal smluvně, proto si do médií mohl a může povídat, co chce, třeba pohádky. Jednou, a právě mnohými z nich, jsou neuskutečněné realizace vlaků v tzv. středo-severozápadním spojení, kde z Prahy směr Ústí nad Labem ad. mělo jezdit až 60. spojů v každém směru. Média opět přinášela bravurní informace, jak se budou u žlutých nakupovat nové železniční vozy, a nebo jak chce Jančura na svojí firmu převést některou doposud provozní drážní infrastrukturu související se zajištěním provozu na železnici – ještě tedy štěstí, že se tak skutečně nestalo!