KARLOVY VARY – Rusové lační po západních zemích přestávají létat. Mimo Českou republiku podobné žně zažívala i řada jiných linek, předně pak mezi Ruskem a Švýcarskem, nebo jihem Francie a Monakem. Rusové přestávají létat i do Anglie a dalších vyhlášených turistických zemí. Razantní pokles rublu a silné euro i dolar, nutí turisty i cestující z Ruska omezit postupně cesty do centrální Evropy i zámoří.
Úbytek cestujících v Karlových Varech tak ukončí pravidelná linka z Moskvy mezi 5. a 6. dubnem. Aeroflot tak neoznámil, zda se na původní linku ještě někdy vrátí, dle politického vývoje a postoje Evropy v sankcích proti Ruské federaci tomu ale nenasvědčují.
Konec tradiční dominance ČSA a Aeroflotu
Aeroflot z České republiky pomalu vytlačuje i jeho hlavní konkurent Transaero. Koncem minulého roku navíc ohlásil Travel Service, že v letošním roce na tuto linku bude chtít své lety operovat z Prahy, mimo Karlových Varů. Tradiční dominance ČSA a Aeroflotu tak po více jak čtyřech desetiletí končí. ČSA díky poklesu cestujících musí hledat nové destinace v Evropě, dříve silně zaměřené ČSA na ruských trh, eviduje pokles zájmu o linky na dálných východ o 30 procent, a číslo to není konečné.
Navíc v dnešní době trasa Praha – Moskva zaznamenává i svěží průvan v poklesu cen letenek, což sice způsobuje vstup nových dopravců na jmenovanou trasu, a částečně tak letadla mohou příznivé ceny opět naplnit, ČSA připravují naopak ubírání spojů pro letní letový řád. ČSA naopak v Karlových Varech chtějí nadále setrvat, a provozovat tak 3x týdně linku do Moskvy, a 1x týdně do Petrohradu.