Zcela nový, a zcela revoluční – tedy především dle dopravce České dráhy. Nový interiér elektrických a motorových vozů má už jasná kritéria. Dráhy chtějí omlazovat interiér všech svých vlaků, a cestující na takové aktivity slyší, což zase o něco více plní vlaky. V dalších pěti letech tak dopravce nakoupí nové motorové vozy i elektrické jednotky už ve zcela novém face-liftu.
Pomalu tak začne mizet doposud dominantní grafické schéma modro-modrého formátu, který je už patrný snad jen na vozech a lokomotivách z vnější strany. Dráhy chtějí zcela novým konceptem interiéru dát jasně najevo, že hodlají následovat moderní dopravce západního střihu. Nový koncept interiéru by se tak mohl začít v příštích letech objevovat i na vlajkové lince Českých drah Praha – Hamburk, na kterou už koncem tohoto roku vyjedou jak nové, tak i zcela modernizované vozy.
Dopravce má v současné době na modernizacích desítky železničních vozů, a nový interiér začnou firmy instalovat i do všech jednotek SuperCity Pendolino, které na Českých kolejích potkáváme už jedenáctým rokem, a kde už interiér volá po masivní obnově.
S přístupem ke zcela nové formě interiérů první i druhé třídy, otvírá řada veřejných diskuzních portálů i téma, zda se dráhy nevrátí k některému korporátnímu laku z dřívější doby. Modrá barva, kterou pro dopravce před lety prosadilo grafické studio Najbrt, a dráhy za tento grafický styl mají z roku 2007 cenu Czech Grand Design. Pravdou ale zůstává, že za více jak jedno desetiletí se tento grafický formát u cestující veřejnosti moc neujal, spíše naopak.
V Evropě i nadále převažuje červená barva. Operuje v ní jak ÖBB z Rakouska, tak i DB v Německu, případně Ruské železnice. Červená je dominantou i u Švýcarských drah SBB CFF.