Když se ještě před lety řekl elektromobil nebo hybrid, každý si většinou představil designově relativně nenápadná auta, která na první pohled mohou zaujmout jen nižší spotřebou nebo rychlou akcelerací. Na trhu bylo jen několik značek, které soupeřily s čistě elektrickými modely, jako například Tesla, ale automobilový svět se nyní zcela mění a postupně se na novinky adaptují i tradiční automobilky.
Jednou z nich je i ikonická italská značka sportovních aut Ferrari, která se vyznačuje tím, že na aktuální trendy příliš nehledí a poskytuje zákazníkům přesně to, co od ní očekávají. I tak ovšem před několika lety vyšla ven s hybridním supersportem Ferrari LaFerrari, které dostalo mimo 6,3litrového dvanáctiválcového motoru o výkonu 788 koní také elektrický motor s výkonem 161 koní, což vozidlo posunulo blízko k hranici 950 koňských sil a zařadilo ho mezi vůbec nejvýkonnější supersporty značky.
Problémem LaFerrari byla ovšem cena a také dostupnost. Auta s cenovkou hodně přes 1 milion dolarů se vyrobilo po světě pouze 499 kusů a dnes je ho již možné pořídit jen z druhé ruky. O několik let později nyní Ferrari přichází s nástupcem svého ikonického vozu v podobě Ferrari SF90 Stradale, které již bude tradičním plug-in hybridem a vůbec prvním supersportovním hybridem značky, který se bude vyrábět sériově.
To znamená, že již nepůjde pouze o limitovanou produkci pár desítek nebo stovek kusů, ale o běžně prodávaný vůz, jehož parametry jsou vskutku dechberoucí. Osmiválcový motor o obsahu 4 litrů s výkonem 769 koní v kombinaci s celkem třemi elektromotory o výkonu 217 koní dávají automobilu celkový výkon 986 koňských sil, které ho dostanou z 0 na 100 kilometrů za hodinu během 2,5 vteřiny.
Samozřejmě jde stále o hybrid a ne klasický elektromobil, ale i tak je možné pouze na elektřinu ujet na jedno nabití až 25 kilometrů, což se hodí například v zácpách nebo při krátkých přejezdech. Maximální rychlost automobilu bude dle Ferrari 340 kilometrů v hodině, ale mnohem důležitějším parametrem je především zrychlení z 0 na 200 kilometrů za hodinu, což superauto zvládne během pouhých 6,9 vteřiny.
Vzhledem Ferrari SF90 Stradale připomíná model F8 Tributo a někteří odborníci namítají, že není zdaleka tak hezké jako 488 GTB, ale o to nyní vůbec nejde. Jde spíše o velmi odvážný krok, kterým italská automobilka zjistí, jaký je opravdu zájem o pravděpodobně levnější a dostupnější hybridní vozidla ještě předtím, než se naplno vydá na cestu elektromobilů.
Stejně jako například konkurenční Lamborghini se totiž i od Ferrari očekává, že mimo netradičních SUV vstoupí také do segmentu elektromobilů, které jsou v podání podobných značek opravdovým skvostem, pokud tedy mluvíme o designu. A to není zdaleka vše. Ferrari pro Stradale chystá také několik novinek v samotném interiéru, kterému z pohledu řidiče dominuje velký 16palcový zahnutý displej, head-up displej, dotyková plocha ovládající zábavní systém a samozřejmě multifunkční volant s tlačítky.
Množství podrobností jsme se prozatím při úvodním představení automobilu nedozvěděli, stejně jako není jasná výsledná cena. Ale dá se předpokládat, že bude nové hybridní Ferrari v cenové relaci nad modelem 812 Superfast, tedy mezi 400 až 500 tisíci dolarů, respektive mezi 9 až 11,5 milionu korun. SF90 Stradale a jeho název vychází z 90letého výročí závodního týmu značky a do roku 2022 chce mít Ferrari podobných hybridních modelů až osm.