Rakouské město Innsbruck je lákadlem především pro turisty jezdící za zimním sportem. Město je ale magnetem i na milovníky železnice, především pak nedaleko ležící horská stanice Brenner, která se jmenuje stejně jako okolní skály. Stanice Brenner je především přechodovou stanicí mezi Rakouskem a Itálií, kudy denne projede na dvě stovky nákladních vlaků, nás ale zajímá vysokohorská tramvajová linka STB, která startuje v samotném centru města, a doveze vás až do konečné stanice Fulpmes.
Tramvaje v Innsbrucku jezdí na kolejovém rozchodu 760 mm., tedy shodné rozchody kolejnic jako jsou např. na lince z Liberce do Jablonce nad Nisou. V Rakousku se jedná o jedinou, a do značné míry unikátní vysokohorskou tramvajovou linku, která zdolává okolní skalnatý masiv i kopce.
Na konečné horské stanici Fulpmes je i malá vozovna, ta v době potřeby ranního vypravení, umožní deponovat kapacitu dvou vozů, celkem i s venkovní kapacitou odstavných kolejí, je možné na konečné stanici deponovat až pět vozů pro ranní výjezd do centra Innsbrucku. Jednotlivé spoje vyjíždějí z města do Fulpmesu každou hodinu. Na trase pak jsou k dispozici celkem tři výhybny v době vysoké přepravní špičky, a to zejména v letních měsících.
Mimokonečnou stanici Fulpmes, jsou na všech výhybnách instalovány samovratné výhybky, které umožní bez obsluhy realizovat křižování v celé délce jednokolejné tratě.