Když ke konci roku 2015 Ministerstvo dopravy Slovenské republiky rozhodlo, že od 18. ledna 2016 ukončí provoz všech vlaků kategorie InterCity, nikdo v té době ještě nedokázal předvídat, do jakých problému a komplikací dostane rozhodnutí ministerských úředníků tisíce cestujících mezi Bratislavou a Košicemi. Soukromý dopravce RegioJet totiž odchod ZSSK a vlaků IC podmínil výhružkami a odchodu ze Slovenska, první se mu povedlo, sliby ale plnit neumí.
Nadšení stovek cestujících z nově příchozího konkurenta, který měl dle vzoru z České republiky provětrat stojaté vody doposud konzistentních státních drah ZSSK, nabírá pomalu příběh o nekvalitním scénáři k ještě více nekvalitnímu příběhu. Na Slovensku ale RegioJet předvádí holou a zcela vysvlečenou donaha realitu, která nemá s železniční dopravou a sliby v médiích nic společného – mediální tahanice je bod první, realita po vypuzení ZSSK a vlaků IC, bod druhý.
Technické problémy pokračují, a stížností přibývá. V hlavní roli: toalety
Radim Jančura výhružkami v médiích skutečně odchod ze Slovenska oznámil, ve skutečnosti se ale jednalo o pouhou manipulaci s lidmi, kteří jeho aktivity právě v médiích sledují. Jančura tak mnohdy svými verbálními extravagantními útoky proti státnímu aparátu i jednotlivcům, chce vzbudit naopak více pozornosti, kterou chce strhnout pozornost svého okolí, to do značné míry praktikoval i na domácí půdě v České republice.
Rušení InterCity vlaků ZSSK přitom mělo poměrně nečekaný spád. Ministerstvo dopravy nejdříve žlutým vlakům RegioJet ustupovat nechtělo, ačkoliv provoz státem placených vlaků ZSSK na trase z hlavního města do Košic, byl dle údajů MD silně ztrátový, ačkoliv se vlaky státního dopravce dařilo v poslední době úspěšně zaplnit – což umožnila i novela zákona o jízdném zdarma vládní strany SMER Roberta Fica.
RegioJet tak získal poměrně snadno vyklizené pole, a tedy i trh, který po dobu 22 let ovládal dopravce ZSSK. Jednoznačně nelze říci, zda Slováci stažení vlaků IC ZSSK kvitují, objevují se v poslední době ohlasy i diskuze na řadě internetových periodik, kde RegioJet nezvládá plnit sliby které před odchodem státního dopravce v médiích prezentoval.
Technické problémy místo reálného odstranění konkrétních závad ve svých vlacích, řeší dopravce na sociálních sítích, kde celou škálu nedostatků spíše bagatelizuje, což v poslední době dokazuje i nejspíš rezignace moderátora firemních stránek na sociální síti Facebook, kde se stížnosti vrství, a prakticky už nedochází k jejich moderování.
WC mimo provoz
Poslední skandál s toaletami, kdy na Slovensko z Prahy odejla souprava, která v počtu deseti vozů měla v provozu pouze trojici toalet na celou délku vlaku, což zapříčinilo tvoření fronty u každé ze tří toalet. Informaci přinesl v pátek 29. ledna portál www.vas.cas.sk v článku: Z desiatich vozňov len 3 funkčné WC: Drsné slová naštvaných cestujúcich na adresu RegioJetu!
O problémech s toaletami, a to konrkténě se stále se opakujícími problémy se zamrzáním, portál Firenet.cz informoval v článku zde: RegioJet má na Slovensku problém s vagony zakoupenými v Rakousku. Nefungující toalety, vytápění a osvětlení
Stejné technické problémy se zamrzajícími, případně zcela uzavřenými toaletami z technických důvodů, má i lokálka RegioJet, kterou dopravce provozuje mezi Bratislavou a Komárnem. Více zde: Jančurova lokálka na Slovensku dělá cestujícím problémy se zpožděním i toaletami