Více jak půl století nasazení v pravidelném provozu. Tak dlouho jezdila pantografová jednotka řady 451 a 452 v provozu s cestujícími. Prototyp vyjel na koleje už v roce 1955, sériová výroba pak byla zahájena v roce 1964.
 
{loadmodule mod_banners,468 x 60 v článku mezi textem}
{jssocials}
 
Jejich nasazení za dob Československých státních drah bylo velmi bohaté. I když se později kritizovala velmi špatná konstrukce podvozků, což způsobovalo na velmi špatném kolejovém svršku nepříjemné zážitky s cestováním, případně v použití toalety. I tak si hantýrkou nazývaná Emilka, případně Žabotlam, získal obdiv několika generací. V socialistickém Československu byl tento vlak poměrně unikátem, ač se uvažovalo o dovozu ze Sovětského svazu, domácí výroba dostala přednost.
 
Sovětský svaz se pak svému satelitu ČSSR „pomstil“ v řadě jiných dodávek kolejových vozidel, ačkoli i některá z nich, vstoupila do pomyslné síně slávy. Tak nejdříve Sovětské lokomotivy Sergej T679, dále vozy metra z Mitiščinského závodu u Moskvy. Legend za poslední dekádu „odešlo“ ale více. Do poslední doby nasazované lokomotivy řady 141 v osobní i nákladní vozbě. Po oddělení nákladní dopravy od osobní, už jen v osobní dopravě. Nákladní „uhelky“ řady 121. U těchto lokomotiv z poloviny šedesátých let minulého století, bylo do pravidelného „uhelného“ oběhu, nasazováno několik strojů: 010, 073, 082, 083 ad.
 
{fa-quote-right fa-lg }  RVHP: Rada vzájemné hospodářské pomoci (rusky: СЭВ, Совет Экономической Взаимопомощи, Sovět ekonomičeskoj vzaimopomošči, anglicky: Comecon, The Council for Mutual Economic Assistance) byla obchodní organizace sdružující v době studené války socialistické státy sovětského bloku. V podstatě se jednalo o mocenský nástroj pro centrální ovládání ekonomiky socialistických států Sovětským svazem, o sovětský protipól Marshallova plánu a později EHS.
 
{loadmodule mod_banners,468 x 60 v článku mezi textem}
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments