Na železničním koridoru mezi Plzní a Chebem doško k celkovému zastavení veškeré dorpavy, na vině je dle Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), přerušení optického kabelu. Zatím se ale neví kde, a proto vyloučení dopravy znamená povolání do služby výpravčí do větších stanic s obsáhlým kolejovým větvením, kde není možné dodržet technologické postupy pro dozorce.
Centrální dispečink dálkově řízené dopravy v Plzni zaznamenal problém již kolem poledne, SŽDC má na místě řadu techniků a provádějí se dílčí prohlídky a revize technologií traťového systému. Veškerá osobní doprava je nahrazena autobusy, další informace jsou na stránkách Českých drah.
Trať byla otevřena nedávno, tedy v květnu 2011, od té doby jí provázejí samé provozní komplikace. Ať již samotné vykolejení vlaků, tak sesuv zeminy i s kolejovým tělesem, případně výpadky v dálkově řízených zařízeních. Své nakonec udělala i příroda, špatně zvolený podklad kolejového náspu zavinil letos na jaře i zvlnění kolejí.
Dálkově řízenou obsluhu železničních stanic u nás je průkopníkm trať z Prahy Holešovic do Kralup nad Vltavou, nově také z Plzně do Žatce a Chebu, případně další lokální obsluhy podřízených stanic lokálkového charakteru.