Listopadová nehoda testovacího vlaku TGV na trase Paříž – Štrasburg, přináší konstruktérům i stavbařm smůlu už od samotného začátku stavby. Tento týden došlo na dvou úsecích k samovolnému přetržení trolejového vedení, které díky elektrickému zkratu, zapříčinilo vyhoření dvou trafostanic určených pro napájení rychlovlaků TGV SNCF.
Nehody rychlovlaků nejsou tak časté jako u běžných vlaků. Rychlovlaky používají prakticky vlastní dopravní cestu, na kterou jiné kategorie vlaků nejezdí, a ani nesmějí. Vyloženě VRT (vysokorychlostní tratě) jsou stavěny pro vlaky ICE v Německu, které pojíždějí jen asi v 15 procentech tratě běžné, tedy s vlaky ostatními.
Ve Francii je pak podíl obou kategorií běžných a VRT vlaků 40 procent. Vážné nehody těchto rychlých spojů jsou ale ojedinělé. Poslední vážná nehoda se stala i u Hamburku s vlakem ICE, které díky vadnému dvojkolí u jednoho z vozů, zapřčinilo vykolejení s tragickým deficitem – 17 mrtvých. Deutsche Bahn tak od této nehody zavedla přísné kontroly těchto vlaků, které jsou v Německu nosným pilířem prestiže a rychlé dopravy napříč celou sítí DB Netz.