Inspiroval jsem se realizací vozu WRmz která byla provedena na voze od firmy Roco. Jelikož provozuji na svém kolejišti dráhu společnosti SBB tak jsem se rozhodl jeden spací lůžkový / lehátkový vůz také zrealizovat do podoby dle skutečnosti.

Rozhodl jsem se také s instalací osvětlení, patinovat kompletně podvozkové části vozu

Možná by jsi Honzo mohl ten vůz WLABmz od Classic Modelu také prosvítit a možná by se ten defekt který byl řešen na našem diskuzním fóru trochu snížil. Já jsem si vybral tedy vůz Bcm61 SBB H0 který tímto zásahem doznal zajímavé změny. Dostal jsem se také k napodobeninám postelí / lůžek a také jsem realizoval prosvícení otevíracího tlačítka dveří u vozu – ale nepředbíhejme:

Převzato od kamaráda Ondřeje Lindnera z Pankowa (Berlín)

Vozy Bcm61 SBB řazeny ve vlaku z Basileje do Říma

02

Směrová informace v témže vlaku

03

Cílem přestavby – efektivně osvětlený interiér vozu. Lze si ihned všimnout velkého rozdílu kde svítí příjemné noční zelené a žluté světlo v chodbičce na konci vozu. Zároveň jsem se rozhodl k mírné patině „orezlosti“ podvozkové části a všech jeho segmentů, patinu jsem prováděl ovšem při úplnné demontáži celého vozu a tedy všech dílů.

Kompletně demontovaný vagon Bcm61 SBB a připraven k instalaci osvětlení a patinování podvozkových segmentů

04

U skutečného vozu lze lehátka / lůžka přestavět. U modelu jsou pouze sedačky které nahradím válendami, zde si také snadno u demontovaného vozu mohu rozměřit válendy (v tomto modelu polystyren/profil).

05

Lůžka jsem zbavil bílé barvy přetřením do modré, zde jsem moc neodhadl odstín ale ten není tak důležitý, neboť do vozu nebude tak moc vidět – lidské oko sotva postřehne ležící figurku než barvu lůžka.

06

Kdo by tento návod bral vážně a přešel také k realizaci, tak by v každém případě měl ještě přlakovat interiér vozu z béžového odstínu. Opony lze vytvořit snadno z jemného utěrkového papíru, kreativitě se meze nekladou – lze pořídít např. potištěný papír a nebo v různých barvách i svačinový papír, lze tedy zvolit v tomto směru unifikaci a nebo rozdílnost pro každé kupé zvlášť…

07

A jako další ale už o dost příjemnější část realizace: instalace osvětlení pod tlačítka otvírání dveří. Zvolil jsem průměr 0,5mm optického vlákna kde jedno vlákno je žluté a druhé je červené. Pro vrtání zdířek jsem použil stejný průměr vrtáku, tedy taktéž 0,5mm. Konce optovláken jsem zalepil do vrtaných zdířek tak, aby nepřesahoval jejich konec nad obrys skříně vozu. Optovlákna lepte uvnitř vozu, stačí jen zakápnout a dbejte, aby se nezapatlala od přebytečného lepení i konce optovláken!

Čirá LED která díky barevným optovláknů zajistí prosvit tlačítek ovládání dveří

08

Když už jsem se pustil do různých detailů. napadlo mě také napodobit brzdící kotouče které jinak u modelu schází. Zde došlo ale ke kompletní výměně dvojkolí za zcela nová a to v parametru RP25!! Na osičky těchto dvojkolí byla nasunuta a zalepena imitace právě kotoučového brzdění – to lze vytvořit pouze na soustruhu, já jsem jej dostal od kamaráda z Berlína, ale jistě by se našla i jiná a stejně hodnotná varianta napodobeniny brzdícího kotouče.

Instalace a nasazení brzdových kotouču na dvojkolí s normou RP25

09

Hotový „reorganizovaný“ model ve využití Švýcarských drah. Jsem velice rád, že mohu publikovat v českém internetovém magazínu a jistě se i v budoucnu budu podílet obsahově na jeho plnění články z mého modelářského světa. Mějte se hezky a děkuji za přečtení – pokud Vás tento článek motivoval a nebo zajíma-li vás více z mé dílny, kontaktujte prosím administrátora a on mi vzkazy předá, neboť neumím ani slovo ve vašem jazyce. Buďte zdrávy přátelé… Ondra Lindner.

Při testovacích jízdách na Semmeringu Waldenaude z mého kolejiště

10

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments