Výrobní program firmy Piko v kotlových vozech je celkem obsáhlý, leč kvalita někdy pokulhává. Výroba modelů v Číně je kus od kusu někdy znát, špatný potisk, křivé linky nebo špatné sestavení podvozků. Pokud si modelář na tyto neduhy umí dát pozor, modely kotlových vozů Piko jsou věrohodně provedeny.
Nelze si v dnešním článku veškerý sortiment kotlových vozů této firmy popisovat, celkově se jedná o 15-20 kotlových vozů se skosenými kotli typových označení Z. Jelikož je vlastníky těchto vozů mnoho Evropských spedicí, lze se tak s mnoha vozy setkakt řádově na celém starém kontinentu. Majoritně jsou tyto vozy využívány pro přepravu minerálních olejů, sirovátky, chemikálií pro průmysl a potravinářství, ropné komodity ap.
V posledních letech dochází ke slučování speditérů, proto lze vidět kombinovaně vybavené vozy s logy KVG & ESSO, nebo GATX & Wascosa. A právě Wascosa je také největším pronajímatelem vozů pro přepravu vápna a cementu. Firma Piko vyrábí bohužel pouze kotlový vůz jmenovaného speditéra.
Vozy Německého přepravce KVG, lze vídat i s logy VTG.
Kam dál:
BRAWA: novinkové kotlové vozy 1/87
BRAWA: novinkové kotlové vozy 1/160
Roco: SET kotlových vozů VTG 1/87