AUDIT ZDĚŇKA ŽÁKA V PRAXI | Ačkoliv se řada odborné i laické veřejnosti nemůže shodnout, zda ministr dopravy Zdeněk Žák toho času v demisi, má kompetence a mandát od vlády, zda je vhodné v jednom dni odvolat hned tři klíčové manažery státních firem.

A to konkrétně manažery: Ředitelství vodních cest, Drážního úřadu a Ředitelství silnic a dálnic. Některé kroky nyní kritizuje i Jiří Rusnok. Žák strhl na Ministerstvu dopravy po svém příchodu doslova lavinu.

Ačkoliv se osobně nikdy nechtěl vyjádřit ke vztahu mezi jeho osobou a dnes již bývalého top manažera Českých drah Petra Žaludy, osobní frustrace z vlastního vyhazovu z Ministerstva dopravy jsou v pozdějším odvolání Petra Žaludy zřejmé. Žák si díky tomu našel i četné kritiky. Do vedení drah dosadil předem dohodnuté lidi, jedním z kontroverzních je i Dalibor Zelený. Dle pozdějšího zjištění se nakonec ukázalo, že Žák pracoval s předem jasně daným plánem.

Nyní se zbavil šéfa ŘVC (Ředitelství vodních cest) za jeho objednávku auditu o splavnosti některých vodních úseků, ale také nutnosti v zabezpečení financování v případě proveditelnosti některých plánovaných staveb na vodních tocích. Cena auditu dosáhla 2 milionů korun.

Nelze proto nepřipomenout, že ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák, zadal před několika dny za peníze daňových poplatníků studii, která má jasně stanovit možnosti proveditelnosti plavebního kanálu Dunaj-Odra-Labe. Audit v tomto případě vyjde právě daňové poplatníky na více jak 200 milionů korun.

Otázkou tedy zůstává, zda je ministr dopravy v demisi má mandát od Vlády, která je ve stejném demisním statusu jako všichni ministři Rusnokova kabinetu. Zajímavé ovšem je i zadání celé studie proveditelnosti plavebního kanálu. To proběhlo bez řádného výběrového řízení, stejně jako dosazování klíčových manažerů výše jmenovaných státních firem ŘVC, RSD a Drážního úřadu.

{snippet 101}

ŽÁKOVA CESTA MINISTERSTVEM DOPRAVY – anabáze na Firenet.cz

{snippet 120}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments