České dráhy dnes večer obnovily provoz na poškozené trati u stanice Lázně Kynžvart, kde ve středu odpoledne vykolejil vlak RegioNova. Společnost to uvedla na webu. Podle mluvčího Správy železnic Marka Illiaše se kromě poškozených výhybek i pražců muselo opravit i trakční vedení.
Poškozený vlak byl dopoledne odtažen po kolejích pomocí jiného vlaku do depa v Plzni. Škody na vlaku jsou předběžně odhadnuty na dva miliony korun. Celkem škody zatím činí 5,5 milionu korun.
K poslední mimořádné události došlo ve středu, když při vjezdu do stanice Medlešice na Chrudimsku vykolejil osobní vlak. O poznání horší byla o den předtím havárie dvou vlaků u Českého Brodu, neštěstí si vyžádalo přes 30 zraněných a jednu oběť – strojvedoucího.
Tato nehoda zrovna není k tématu o zabezpečení tím nejvhodnějším příkladem, protože se přímo netýká ani zabezpečení tratí, ani činnosti dispečerů, nýbrž ustanovení předpisů.
Na tamní trati se nachází tzv. automatický blok (neboli autoblok), což je samočinné zabezpečovací zařízení. Návěstidlo autobloku má tu zvláštní vlastnost, že na rozdíl od všech ostatních návěstidel strojvedoucí smí za určitých okolností projet skrz červenou. Čili samotné projetí ještě není chyba, nýbrž samo vyplývá z té automatičnosti a samoobslužnosti bloku. Na trati se nenachází žádný člověk, který by vlaku dal příkaz, co má dělat.