Současná kauza lokomotiv ze Škody Plzeň, která stále plní stránky tištěných i elektronických periodik, zatím mírně odstrčila stranou i kritiku Bruselu a Evropské komise. Tedy konkrétně financování nákupu železničních vozidel z fondu Doprava 1. chtěla znát skutečného vlastníka celé skupiny Škoda Transportation a Škoda Electric, marně.

Všechny firmy které jsou zastřešeny okřídleným logem Škoda, spravuje na Kypru registrovaná společnost CEIL. V minulém roce pohrozil Škodě i pražský dopravní podnik, „pokud má město odeslat platbu více jak 1,8 miliardy korun za nové tramvaje, chceme znát identitu skutečného vlastníka“, uvedl tehdy šéf dopravního podniku Jaroslav Ďuriš. Nicméně i v tomto případě se Škodě podařilo z vynuceného odhalení identity vycouvat.

Média tak i nadále spekulují kdo skutečně za firmou, která ročně generuje stovky milionů korun čistého zisku, stojí. I nadále tak je možné, že za kyperskou společnosti CEIL je angažován Martin Roman, který Škodu Plzeň v krizových letech postavil opět na nohy. A právě Roman stál i za řadou klíčových zakázek pro České dráhy, sám se pak netajil velmi dobrými vztahy s politiky, případně lidmi z představenstva Českých drah.

CEIL tak může nakonec zastřešovat i skupinu několika lidí, konkrétně politiků i právních kanceláří v zastoupení. Utajená identita tak udělala i problémy v již zmíněném Bruselu, který na nákupy a modernizaci vozidlového parku odeslal za posledních pět let na stovky milionů korun.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments