Hlavní dopravní prioritou vlády Petra Fialy (ODS) bude dostavba chybějící dopravní infrastruktury. Do roku 2025 by se podle plánů kabinetu stávající dálniční síť měla rozšířit až o 200 kilometrů, klíčové bude pokročit při dostavbě Pražského okruhu a dálnic D35 a D1. Dalším cíle je pokrok v přípravě vysokorychostních tratí. Vláda zároveň chce zavést větší kontrolu efektivity vynaložených peněz a času na dopravní stavby. Vyplývá to z programového prohlášení vlády.
Vedle stavby Pražského okruhu, D35 a dostavby D1 mezi Říkovicemi a Přerovem chce vláda do konce roku 2025 zprovoznit například obchvat Českých Budějovic a další úseky D3 či prodloužit dálnice D4, D6, D49 a D55. Na železnici je prioritou vlády příprava vysokorychlostních tratí, které chce zároveň napojit na některá krajská města. Ke stavbě by následně měly být připraveny první části rychlotratí z Prahy do Drážďan, z Prahy do Brna, z Brna do Ostravy a z Brna do Vídně.
Ve veřejné dopravě chce vláda zlepšovat podmínky pro cestování, například rychlejší obnovou vozového parku na železnici, rozšířením platnosti jednotné jízdenky i do autobusové dopravy a otevírat železniční trh. V polovině letošního roku vláda plánuje zrevidovat současný systém slev pro studenty a důchodce, který jim nyní zajišťuje slevu 75 procent. Další změny plánuje koalice v legislativě. Jednou z novinek by mohlo být zvýšení maximální povolené rychlosti na vybraných úsecích dálnic až na 150 kilometrů za hodinu.