Na přerušenou tradici výroby českých nákladních aut značky Avia chce navázat společnost Avia Motors, která nyní představila vůz Avia D120 4×4. Letos jich chce ve svém areálu v Přelouči vyrobit třicet kusů.

Vozidlo s celkovou hmotností 12 tun a zvýšeným podvozkem je určeno k provozu v lehkém a středním terénu. Zákazníky by měly být především subjekty v oboru stavebnictví, komunální sféra a hasiči. Zvláště pro ně bude určena prodloužená sedmimístná kabina, její výroba začne na podzim.

V srpnu má být na akci Pyrocar představena nová cisternová automobilová stříkačka s hasičskou nástavbou od firmy Karbox.

„V tuto chvíli dokončujeme homologaci vozidla 4×4. Do konce června by měla být skončena. Máme nyní čas na to, abychom se připravili na rozjezd sériové výroby, kterou chceme zahájit v průběhu července,“ řekl novinářům generální ředitel Martin Šustek.

Avia Motors v únoru zahájila výrobu vozu Avia D 120 4×2 Euro 6 Initia. Dosud jich z montážní linky sjelo zhruba 50, z toho 30 je již v provozu. Letos firma plánuje vyrobit 150 vozů včetně vozidel 4×4. Do konce roku by měla být spuštěna také sériová výroba hasičských vozů.

Bohatá historie

Avia sice vznikla v roce 1919 jako výrobce letadel, ale po druhé světové válce začala v pražských Letňanech vyrábět nákladní vozidla. Od 60. let minulého století produkovala v licenci Saviem/Renault známé modely Avia 15/20/30. Směřovaly na trhy tehdejších zemí RVHP, ale i do západní Evropy a severní Afriky (Alžírsko, Maroko, Egypt).

Po roce 1989 se však automobilka dostala s privatizací postupně do existenčních potíží a po různých zvratech s novými majiteli byla v roce 2013 výroba přesunuta do Indie.

V dubnu 2016 už nevyrábějící Avii koupila od indické skupiny Ashok Leyland Motors česká průmyslová a zbrojařská skupina Czechoslovak Group podnikatele Jaroslava Strnada. Ta pak rozhodla o nové výrobě ve svém areálu v Přelouči.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments