Avizované ohlášení odchodu firmy RegioJet z trasy Bratislava – Košice, využila státní ZSSK, která je ochotna škrtání spojů ze strany soukromého dopravce nahradit. Státní dopravce se v tiskové zprávě, kterou rozeslal médiím, ohrazuje i proti tomu, že vedl s firmou RegioJet cenovou válku, neprobíhal ani souboj o cestující mezi soukromými a státními vlaky. Opětovné zavedení IC vlaků ZSSK kritizoval Radim Jančura, který několikrát už odchodem z této trasy vyhrožoval.
ZSSK se jednoznačně proti názoru ohrazují. Skutečnost, že za odchodem soukromého dopravce z této trasy mohou státní vlaky, je ze strany Radima Jančury zástupná, a značně zavádějící. Realita ale nabrala trochu jiný scénář. Jančura si u tehdejšího ministra dopravy vynutil kritikou odchod všech státních IC vlaků, čímž na trase získal RegioJet značnou výhodu. I přes stále panující vládní politiku v jízdném zdarma pro žáky a pracující, firma nedokázala dostat své spoje do černých čísel.
Boj o mediální prostor
Po lednovém ukončení provozu (2016) vlaků IC ZSSK, začal RegioJet postupně zdražovat všechny kategorie jízdného. Kritika na odchod soukromého dopravce přišla záhy. Jančura v minulosti kritizoval podmínky liberalizace hlavně v Česku, a zvažoval přesídlení svých firem na Slovensko. Po rozšíření aktivit i u našich sousedů, neustálého napadání krajských a vládních politiků, došla i tamním samosprávám i vládě, s Jančurou trpělivost.
Ihned po nasazení žlutých vlaků mezi Bratislavu a Košice, začala firma praktikovat velmi agresivní cenovou politiku proti státem provozovaných spojů. RegioJet si stěžoval i u Protimonopolného úradu, kde ale jeho stížnost, tak jako v jiných případech i u jiných subjektů, byla smetena ze stolu.
RegioJet tak díky svému osobitému útoku na konkurenci, který se tak za poslední roky stal folklórem, zastírá skutečné důvody odchodu z této páteřní železniční trasy. Soukromý dopravci dnes prakticky už nemusí tajit touhu v boji o místo pod dotačním deštníkem. Jančura je v tomto ohledu nejvíce efektivním přepravcem, který odčerpá na státem nařízených slevách v Česku nejvíce. I když jeho rétorika, „dokážeme jezdit bez dotací“ vynesla firmu na první stránky médií. Dnes je realita v porovnání s dříve vyřčenými frázemi – spíše úsměvná.
Podle některých odborníků zabývajících se dopravou, by měl soukromý dopravce vstupující do státní železniční infrastruktury, akceptovat státem jasně čitelná a nastavená pravidla. Takový dopravce se buď přizpůsobí, zkusí dojednat nepatrné vyjímky, ale nikdy by neměl státu určovat co je pro něj konkrétně výhodné – tedy výhodné pro Radima Jančuru. On sám v minulosti proti klientelismu bojoval, nyní mu zcela podlehl.