PRAHA, BRNO – Po více jak čtyřiceti letech končí legendární vlak Vindobona, ten nově nahradí zcela nové vlaky Railjet Českých drah. Do Vídně tak klasické vozy již jezdit nebudou, všechny spoje budou v taktu dvou hodin, vypravovat ČD ve spolupráci s ÖBB.
Legendární vlak Vindobona končí. V provozu byla od roku 1957
Rakousko je i nadále s Německem pro ČD jednou z nejdůležitějších zemí pro mezinárodní vlakové spoje. Ačkoliv se s Railjety počítalo na spojích do Budapešti, dráhy zaměřují své aktivity už jen na Rakousko. Začátkem listopadu navíc tyto jednotky dopravce testoval i na Slovensku, kam nově od neděle začne jezdit SuperCity Pendolino z Prahy do Košic, a právě Railjety mají být vhodnou alternativou i zde.
Vindobona tak v sobotu (13. prosince) vyjela na svojí pravidelnou trasu naposledy. Díky nákupům nových vlaků Railjet, došlo prakticky i k rozlomení vazebního ramene mezi Rakouskem a Německem v Praze. Nově tak cestující budou mít pražské hlavní nádraží pro hlavní přestupy mezi vlaky z těchto zemí. Denně se tak jedná o několik stovek cestujících.
Od neděle také začíná pravidelný provoz nového nádraží ve Vídni, kam všechny spoje Railjet od Prahy budou pravidelně zajíždět, případně zde končit. První ranní spoj Railjet ÖBB z tohoto nádraží vyjel dnes ráno v 5:55 hod. do Grazu, čímž předznamenal zahájení provozu tohoto mnohamiliardového projektu.
{snippet 100}
- Jízdní řád 2015 Plzeňsko: Region s nejvíce seškrtanými spoji, ale i řadou zajímavých novinek
- Deutsche Bahn ruší noční vlaky do řady Evropských metropolí. V sítu uvízla i Praha, noční spojení se Slovenskem je i nadále oblíbené
- Do Sklářské Poreby v Polsku nově dojedete lokálkou bez přestupování. Jednotné bude i jízdné pro obě země
- Leo Express zveřejnil ceny jízdenek do Košic. Cenová ruleta se přesune za hranice
- Cenové balíčky pro cestování do Tater, nabízí České dráhy i pro tamní horské železnice
- Autobusy v Německu drtí železniční konkurenci. Komplikace začíná mít také Hamburg – Köln Express