Dopravní a logistická společnost Advanced World Transport (AWT) postupně mění strukturu své činnosti v České republice. Zatímco dříve 70 procent materiálu, který přepravovala ještě jako bývalá OKD Doprava, bylo uhlí z OKD, nyní výkony pro těžební firmu tvoří jen asi 30 procent jejího provozu. Informoval o tom předseda představenstva polské společnosti PKP Cargo, která AWT koupila před rokem, Maciej Libiszewski.

Pro AWT byla právě přeprava uhlí doposud nejvýnosnější komoditou ze všech realizovaných přeprav. Nicméně trend vývoje v železniční logistice jde opět opačným směrem, než si majitel PKP Cargo sliboval. Řada realizovaných přeprav se vrací, nebo v dohledné době vrátí, pod dříve využívaného operátora ČD Cargo. Už v roce 2014 ztratilo AWT výnosné přepravy uhlí pro elektrárnu Chvaletice, která využívá uhlí ze Severočeské uhelné pánve. Cargo zpět přebralo i přepravy exportních uhelných vlaků, což jsou pravidelné ucelené vlaky na Slovensko, ale i do Maďarska a Slovinska.

AWT patří mezi největší soukromé železniční nákladní přepravce v Evropě. Ve svém vozovém parku má více než 160 lokomotiv a 5100 vozů. V Česku má velké plány se svým terminálem kombinované dopravy v Paskově nedaleko Ostravy, do jehož rozšiřování dál investuje.

Firma postupně hodlá přesouvat těžiště své činnosti z přepravy uhlí na přepravu jiného zboží a rekultivační práce. Dopravce v prvním pololetí přišel i o pravidelné ucelené vlaky chemických komodit, které tranzitují přes Českou republiku mezi Slovenskem a Německem. Ačkoliv je AWT silným hráčem proti ČD Cargo, na své pozici dlouhodobě ztrácí. Svojí roli v tom sehrála i patrná reorganizace a pro zákaznického směrování v samotném ČD Cargo.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments