Když Radim Jančura vstupoval se svými vlaky na železnici v České republice i na Slovensku, kritizoval neprůhlednou cenotvorbu jízdenek u státem vlastněných dopravců ČD a ZSSK. Nicméně v současné době firma se žlutými autobusy zavádí daleko propracovanější systém, který zdražuje jen některé spoje, případně spoje které se podaří lépe vyprodat po internetu, případně zakoupením jízdenky u řidiče před odjezdem.
Autobusy RegioJet tak na Slovensku zdražují o 50 procent s tím, že firma s tímto plánek na linku mezi Bratislavu a Nitru, resp. Sereď, vstupovala.
KL, OL, PL, nebo EL.., cenu tvoří i to, v jak zaplněném spoji jedete
Labyrint cenotvorby u autobusů RegioJet jsou o to pikantnější, že koncová cena určuje typ nákupu jízdenky samotné, ale i termíny kdy chcete v jaké datum cestovat. Škálovitost cen startuje v tajemných zkratkách, které mají zákazníka přesvědčit o tom, že rozhodně je lepší nakupovat jízdní doklady s opravdu velkým předstihem. Do jízdních řádů se tak postupně propašovala řada specifik, kterými se musíte řídit, zda skutečně jízdenku na zvolené datum ještě seženete, případně ji můžete nakoupit pouze přes internet, což je u starší generace naší populace stále vzdálený maraton.
Stále platí varianta KL, tedy tzv. Kreditová jízdenka, jedná se o nákup za naprosto nejnižší cenu, kdy si za své peníze které u dopravce proměníte na kredity, nakupujete jízdenky dle své libosti. Další varianty nabízejí srovnatelné ceny, ale gulášová metoda cenotvorby, která je u dopravce se žlutými autobusy pověstná, rozhoduje i vzdálenost na kterou se ve výše uvedené lince vydáte. Prakticky to znamená jediné. Jančura zdražil cestujícím nejvíce vytížené spoje, tedy takové, které jsou nejrychleji vyprodávané.
Cenová politika, ale i agresivní reklamní kampaně proti všemu a všem, vedou dopravce postupně na linii obestřenou silnou kritikou ze strany firemních zákazníků – cestujících. Radim Jančura dlouhodobě kritizoval cenotvorbu jízdenek u Českých drah, sám nicméně tuto finanční politiku už více či méně dokázal překonat. Postupné nadšení z nové linky, vystřídalo ale velké zklamání. Dopravce se svými agresivními mediálními výstupy, ale i útoky na představitele samosprávy, strhával v minulosti na svojí stranu stále více lidí, kteří mají problém rozeznat co je správné, a co je naopak za hranou dobrého vkusu a morálky, tu Jančura nemá už vůbec žádnou.