DALŠÍ AKVIZICE | Dopravce Arriva, který svým vlastnictvím spadá pod majoritní Deutsche Bahn v Německu, zakoupila dopravce Cup Tour. Po ProboBus Beroun a Hořovice, vzniká díky nákupům malých dopravců skutečně největší dopravce v zemi, který navíc pobírá i podstatné dotace od daňových poplatníků na provoz svých linek. Arriva tak uskutečnila v posledním půlroce dva klíčové nákupy malých dopravců.

Mimo provozoven ProboBus Beroun, Hořovice a Praha, zakoupil dopravce s kapitálem z Německa i dopravce Transcentrum Mladá Boleslav, Osnado, Nerabus aj. již v minulosti. Prodeje malých dopravců s tak silným kapitálem začalo být trnem v oku u řady politiků na regionální i vládní úrovni.

Posledním příkladem je i nejasná majetnická struktura BusLine Semily, kde se řadu měsíců spekuluje o podílnících z Ruska. Semilskou dopravní společnost spravuje fond který má sídlo v tzv. daňovém ráji. Kapitolu tohoto tématu otevírají aktuálně magistráty měst Liberce a v Brně. Proč mají odcházet peníze daňových poplatníků do daňových rájů, a není podporován některý z domácích a regionálních dopravců? Uvedl nedávno radní pro dopravu v Libereckém kraji Martin Sepp.{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/doprava/1943-arriva-koupila-dopravce-cup-tour-a-stala-se-tak-nejvetsim-dopravcem-v-zemi-se-zahranicnim-kapitalem{/qrcodegenerator}

Podobný příklad jde dnes i s dopravcem Arriva. Firma vlastní i speciální kodex jak malé a středně velké dopravce jednoduše „vykoupit“ do majitelů z Česka.

Dopravce Cup Tour je malá dopravní společnost. Cenu akvizice obě strany tají. Ve Středočeském kraji je nákup dalšího dopravce posilováním svých pozic Arriva autobusy logické. Díky téměř nevyčerpatelnému kapitálu z Německa, zakoupila firma i celou divizi Veolia. Francouzská Veolia díky problematickému řízení stáhla své aktivity z řady Evropských zemí.

{snippet 101}

{snippet 120}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments