AWT obnovilo zaniklé depo Lovosice
I nadále zůstává hlavním artiklem celé firmy nákladní železniční doprava, své vozy dopravce bude nově opravovat v depu Lovosice. Foto: Tomáš Krajcar

Nákladní dopravce AWT uvedl do provozu bývalé lokomotivní depo Českých drah, které zde ukončilo činnost v roce 2005. Do roku 2018 tak bylo depo s točnou ponecháno svému osudu. To se nyní mění. AWT (Advanced World Transport) zde hodlá soustředit své lokomotivy, ale také opravnu nákladních železničních vozů.

Mimo stávajících dep technického zázemí pro své lokomotivy, to v Lovosicích bude již osmé v pořadí. Lokomotivní depo a Opravna železničních vozů vznikly v okrajové části města Lovosice na území dlouhodobě nevyužívaného brownfieldu, v areálu, které jako železniční depo již v minulosti sloužilo. V rámci obnovení a oživení depa bylo tedy nutné provést kompletní rekonstrukci celého prostoru a budov.

Celá kompletní rekonstrukce areálu probíhala od začátku roku 2018 a součástí byla oprava kolejí, haly pro údržbu lokomotiv a vozů, zprovoznění točny a celková rekonstrukce administrativní budovy. Lokomotivní depo a Opravna železničních vozů dnes nabízí, jak kompletní služby při údržbě železniční flotily AWT, tak veškerý servis lokomotiv a vagónů pro externí zákazníky.

Dopravce se v roce 2006 podílel v celkovém objemu nákladní přepravy po železnici s necelými 2 procenty. V roce 2014 pak s 10 procenty všech přepravených nákladů. V současné době se AWT pohybuje někde od 12 do 14 procent všech uskutečněných přeprav na železnici za rok.

Základem vnitrostátní dopravy a jeho objemově nejvýznamnější částí je vozba nákladních vlaků na Ostravsku, a to jak po vlastní síti, tak na síti SŽDC. Jedná se především o přepravu uhlí z jednotlivých dolů OKD k příjemcům v okolí, např. OKK Koksovny, Nová huť, Vítkovické železárny, elektrárna Dětmarovice aj.

Mezi relace na delší vzdálenosti patří nebo patřila např. vozba černého uhlí z Ostravska do Přerova, Kladna–Dubí či Kamenných Žehrovic, vozba hnědého uhlí ze Světce–Ledvic do Kladna–Dubí.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:  Škoda Transportation vyrobí 80 tramvají pro Rhein-Neckar-Verkehr za sedm miliard korun
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments