Nákladní železniční dopravce ČD Cargo, který majetnicky patří pod státem vlastněného dopravce České dráhy, obdrží do konce roku prvních pět nových lokomotiv Vectron. Ty dodá firma Siemens, která na poli ve výrobním portfoliu lokomotiv vede absolutní špičku v celoevropském měřítku. Siemens pro České dráhy vyrobil i jednotky railjet, pro které si ale dopravce musí lokomotivy najímat v Rakousku od ÖBB.

Vectron předjíždí lokomotivu z Plzně

ČD Cargo tak několik posledních měsíců obsadilo pozice čekatele, jak dopadne stále probíhající a vleklá kauzy s dodávky dvacítky lokomotiv řady 380 z Plzně. Německý drážní úřad sice povolení pro vjezd do Německa povolil, lokomotiva ale nesmí dosahovat své maximální provozní / konstrukční rychlosti, což je 200 km v hodině, tu dráhy potřebují pro vlaky mezi Prahou a Hamburkem. Škoda Plzeň tak ztratila dalšího klíčového zákazníka.

Dle informací které má portál FIRENET.cz z Ministerstva dopravy, plánuje ČD Cargo nákupy až patnácti nebo dvaceti zcela nových lokomotiv. Cargo nové interoperabilní lokomotivy potřebuje, což jednoznačně splňují všechny lokomotivy které kdy Siemens za poslední desetiletí vyrobil.

Vectron by na nákladních ucelených vlacích mohl vyjet už koncem tohoto léta. V současné době pracují všechny tři výrobní divize firmy Siemens na plný výkon. Pod hlavičkou ČD Cargo by Vectron měj poprvé na koleje vyjet z montážních závodů ve Vídni, odkud pocházejí i jednotky railjet.

Státem vlastněný nákladní dopravce operuje v současné době hlavně na domácí síti, poměrně velké aktivity má pak na Slovensku, v Maďarsku a Slovinsku. Objem přepravených zásilek pak meziročně stoupl o 27 procent, a zpět se daří firmě získávat i klíčové zákazníky, což jsou odvětví chemie, auto-logistiky, strojírenství a energetiky.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments