Rakouské Ministerstvo dopravy udělilo povolení i potřebnou licenci ČD Cargo, to prakticky může okamžitě začít jezdit v na kolejích u našich sousedů. Pro nákladní dceru Český drah, je vstup na tamní trh velmi důležitý. Firma se v posledních měsících zaměřuje na ucelené nákladní vlaky z přístavu Koper ve Slovinsku.
{loadmodule mod_banners,Banner 468 x 60}
{loadmodule mod_bw_social_share,BW Social Share}
Expanze díky novým Vectronům
Zatím dopravce plánuje přímé nákladní spojení mezi Českem a hranicemi s Itálií. Jedná se o cíle tzv. předávacích stanic, což je zejména v Rakousku Brennero a Villach, v Itálii pak Tarvisio. Přímé nákladní vlaky tak mohou bez nutného přepřahu lokomotiv, zajíždět už nyní do Györu v Maďarsku či Budapešti, ale také na území Polska, kde ČDC operuje s vlastní firmou Koleje Czeskie.
Po několikaleté stagnaci v segmentu železniční nákladní dopravy, zažívá státem vlastněný nákladní dopravce opět vzestup tržeb, i když se za rok 2016 objem přepravených tun nepatrně snížil, a to z 66 milionů tun, na 64,9 milionů tun. Cargu se začalo hmatatelně dařit i díky nákupu nových interoperabilních lokomotiv Siemens Vectron, které se občas objeví i na přímém nákladním spojení Bratislava – Rostock u Baltského moře.
Další zajímavé přepravy operuje ČD Cargo v segmentu Automotive, a to pro montovny Škoda Auto, Kia, Volkswagen a TPCA v Nošovicích. Lze předpokládat, že po otevření trhu v Rakousku, začne firma tyto vlaky vypravovat patrně ve své režii. Doposud docházelo k nucené kooperaci s jinými dopravci. Na odvětví Automotive ale tlačí i další firmy. Logicky, jedná se o velmi dobře placené přepravy, o které je mezi soukromníky a státními nákladními firmami poměrně aktivní tahanice. Více v článku: Auta z Nitry bude rozvážet DB Cargo. Od podpisu smlouvy automobilka couvla, i díky ceně
Cestu na zahraniční koleje otevírají Cargu zejména nákupy nových lokomotiv Vectron. Lokomotiva je zcela interoperabilní, což jí zaručuje provoz v několika státech bez nutnosti dalšího technického schvalování a homologace. Vectron z České republiky tak může dojet např. do Rumunska. Získat v Rakousku licenci na tamní koleje není vůbec snadné. Mimo několika malých nákladních dopravců, kteří operují převážně mezi přístavy na severu Itálie a Slovinsku, je dominantnem ÖBB Cargo Rail.
{loadmodule mod_banners,Banner 480 x 300}