Další nákup použitých vozů, které rakouské dráhy postupně vyřazují z provozu, kupují opět České dráhy. Státem vlastněnému dopravci tak vyšel poměrně krkolomný nákup, jelikož o stejné vozy mají zájem i dopravci z Rumunska a Maďarska. Všechny vyřazené vozy nahradí jednotky railjet, které budou v dohledné době zajíždět i do Verony a Milána v Itálii.
{loadmodule mod_banners,468 x 60 v článku mezi textem}
{jssocials}
Nákup obnáší celkově 47 klimatizovaných vozů pro rychlosti do 200 km v hodině. Typově pak o 4 vozy řady Amz, 41 vozů Bmz, a 2 restaurační vozy WRmz. Celá flotila je schopna prakticky k okamžitému nasazení do provozu. České dráhy ale některé vozy podrobí technickým prohlídkám. Všechny pak během letošního a příštího roku, obdrží i korporátní lak.
Dráhy v minulosti od ÖBB nakoupily už více vozů. Ve stejné době nakupoval v Rakousku i RegioJet Radima Jančury, ten pořídil celkem čtyřicítku vozů. Další nákupy pak soukromý dopravce realizoval v Belgii a ve Švýcarsku. Naopak ČD pořidilo v Rakousku i několik speciálních vozů pro přepravy automobilů. Ty v současné době nasazuje na lince z Prahy přes Poprad do Košic.
Vozy z posledního nákupu se mají objevit jak na dálkových vnitrostátních i mezinárodních spojích, tak i na další expresní lince z Prahy do Chebu, resp. Klatov a Mnichova. Expresní spoje chce stát zadat bez soutěže právě Českým drahám, ty na další vlaky potřebují stále více nových vozů. Nákup v Rakousku tak nebude nejspíš poslední. ÖBB hodlá odprodat i dalších až 66 vozů z linky Vídeň – Bolzano – Verona, resp. Miláno.
Rakouský koncept klasických vozů ale z tratí nezmizí zcela. I když chce ÖBB nahradit podstatnou část vozidlové flotily právě vlaky railjet, systém Push-pull s klasickými vozy, zůstává ve vnitrostátní regionální dopravě i nadále.
{loadmodule mod_banners,468 x 60 v článku mezi textem}