Zkrachovalé cestovní kanceláře Azur Reizen a Maxi Reisen mají v zahraničí 450 turistů, dalších 550 lidí na svou dovolenou již neodletí. Sdělila to Česká podnikatelská pojišťovna, u které byly obě společnosti pojištěné proti úpadku. Azur Reizen v pondělí vyhlásila úpadek po 21 letech činnosti. Podle Asociace českých cestovních kanceláří jde o největší krach cestovní kanceláře od roku 2009, kdy ukončila činnost Tomi Tour.

{loadmodule mod_banners,Banner 468 x 60}

{loadmodule mod_bw_social_share,BW Social Share}

„S lítostí Vám oznamujeme, že CK AZUR REIZEN, s.r.o. není schopna dostát svým závazkům plynoucím z uzavřených smluv o zájezdu s klienty, a proto je nucena po 21 letech činnosti vyhlásit dne 11. 9. 2017 svůj úpadek,“ informovala cestovní kancelář na svém webu. „Pro tento případ je CK v dostatečné míře pojištěna u České podnikatelské pojišťovny, jejíž zástupci budou řešit všechny Vaše případné pohledávky,“ doplnila firma.

Tržby cestovní kanceláře Azur Reisen v roce 2014 dosáhly 127 milionů korun. Na trhu působila od roku 1997. Obě cestovní kanceláře se specializovaly na prodej zájezdů do Tuniska, Egypta, Turecka nebo na řecký ostrov Rhodos. Cestovní kancelář Maxi Reisen vznikla v roce 2008 jako internetová cestovní kancelář a zaměřovala se na prodej nízkonákladové dovolené.


Stejný text je také na webu Maxi Reisen. Obě cestovní kanceláře sídlí na stejné pražské adrese a spojuje je také osoba jednatele, vyplývá z rejstříku firem. Klienti v zahraničí by se podle mluvčího Asociace cestovních kanceláří Jana Papeže měli co nejdříve s pojišťovnou spojit.

„Klientům v zahraničí bych v tuto chvíli doporučoval, aby se spojili s Českou podnikatelskou pojišťovnou na telefonních číslech, které mají na svých pojišťovacích kartičkách,“ upřesnil pro MAGZINE.cz Papež.

„Pokud se lidé teprve na svou dovolenou chystali, tak aby si připravili všechny dokumenty, které budou mít k projednání s Českou podnikatelskou pojišťovnou o penězích, které by jim pojišťovna mohla vracet zpět,“ dodal. V případě lidí, kteří jsou v současné době na dovolené, pojišťovna navíc rozhodne, jestli se klienti vrátí dřív, nebo ne.

„Poškození klienti mohou v dané záležitosti pojišťovnu kontaktovat prostřednictvím e-mailu info@cpp.cz nebo telefonicky na čísle +420 957 444 555,“ popsala pro server MAGZINE.cz mluvčí pojišťovny Renata Čapková. Poškození musí vyplnit tiskopis pro oznámení o škodní události, který najdou na stránkách pojišťovny cpp.cz nebo na libovolné pobočce.

Letos skončily v úpadku podle Asociace českých cestovních kanceláří agentur tři cestovní kanceláře. Na českém trhu působí celkem 845 pojištěných cestovních kanceláří. Vzhledem k celkovému počtu aktivních CK je tak pravděpodobnost úpadku CK menší než 0,5 procenta, uvedla asociace.


„Vyplněný formulář je třeba doručit elektronicky nebo poštou na korespondenční adresu pojišťovny: Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group, Pobřežní 665/23, Praha 8, PSČ 186 00. Ideálně co nejdříve, nejpozději do dvou měsíců,“ dodala Čapková. „S naším partnerem, asistenční službou Global Assistance, pracujeme na tom, abychom co nejdříve zajistili jejich bezpečný návrat zpět do ČR,“ uvedl ředitel úseku neživotního pojištění Václav Hönig.

V úterý odpoledne se vrátí prvních 51 turistů z Tuniska. Úhradu původně plánovaného letu jim pokryje pojistka u České podnikatelské pojišťovny. „Dnešním nočním spojem odletí také 28 osob z turecké Antalye. Na pražském letišti Václava Havla přistanou ve 02.50 ráno. Během zítřka se vrátí také 28 turistů z Turecka, dalších 43 z Egypta a šest klientů z řeckého ostrova Rhodos,“ dodal Pavel Vyskočil ze společnosti Global Assistence.

{loadmodule mod_banners,Banner 480 x 300}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments