Česká firma AWT, spadající do portfolia Zdeňka Bakaly, získala zásadní licenci pro provozování vlastních vlaků ve své režii v Polské železniční síti. Jedná se tak o dalšího zahraničního dopravce který bude samostatně na poměrně velkém trhu v Polsku působit. Dominantním hráčem v logistice nákladní dopravy však v Polsku zůstává firma DB Schenker, tedy sesterská firma Deutche Bahn.

Polský trh je mnohonásobně větší než ten český, první vlaky s vlastními lokomotivami a logem AWT se mohou na tamním trhu začít objevovat již v řádu několika dnů. Firma AWT zajišťuje logistiku nákladních přeprav hlavně pro strojírenský, petrolejářský a hutní průmysl. Nově chce tento dopravce získat i větší procento přeprav pro operátory v automobilovém průmyslu.

Ačkoliv AWT není první zahraniční firmou působící v železniční síti našeho souseda, o trh se tak bude dělit s velkými hráči a řadou lokálních dopravců kteří na trhu v Polsku působí již řadu let. Dopravce si chce také najímat a nebo přímo zaměstnat i polské strojvedoucí pro své vlaky. V budoucnu se tak divize AWT v Polsku může rozšířit i o diskutovaný logistický areál u hranic s mateřskou zemí.

AWT v Polsku působila už jako speditérská firma s využíváním kapacity nákladních vlaků prostřednictvím partnerů a místních dopravců v železničním oboru. Nově získaná licence tak umožní zabezpečovat přepravy již plně ve své režii, což značně navyšuje profit společnosti.

{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/logistika/1529-firma-awt-ziskala-licenci-v-polsku-vetsi-podil-trhu-ma-stale-db-schenker{/qrcodegenerator}S logem AWT jezdí v současné době na 160 lokomotiv a 5600 nákladních vozů určených pro přepravy různých komodit. Firma vlastní i logistické centrum kombinované přepravy v Paskově u Ostravy, provozuje desítky železničních vleček přes které svým obchodním partnerům zajišťuje kompletní logistické služby na klíč. Mimo dopravní kapacitu, vlastní dopravce i přes 400 km vlastních tratí zcela ve své správě. AWT zaměstnává přes 2000 lidí a její celkové roční tržby se pohybují kolem deseti miliard korun.

Mimo mateřské Česko, provozuje firma již logistiku v nákladní dopravě i na Slovensku a v Maďarsku.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments