Z areálu společnosti Pars nova ze skupiny Škoda Transportation odjela poslední vyrobená Regionova. První souprava rekonstruovaných motorových vlaků zahájila provoz na českých kolejích už v roce 2005, od té doby došlo k modernizaci celkem 237 jednotek.
Slavnostní předání a odjezd poslední jednotky Regionova se uskutečnil v areálu šumperské Pars novy. Společnost, která patří k nejvýznamnějším v oboru oprav, modernizací a výroby kolejových vozidel, zrekonstruovala od první zkušební jízdy v roce 2005 celkem 211 dvouvozových a 26 třívozových jednotek Regionova. Výjimečný projekt přinesl obnovu vozového parku 30 let starých motorových vozů řady 810 a 010 a znamenal posun v kvalitě cestování v regionech.
„Jednotky Regionova nyní jezdí ve všech krajích České republiky. Pokrývají provoz asi 30 procent osobních vlaků a denně najezdí 63 602 kilometrů,“ uvedl Miroslav Šebeňa, výkonný ředitel pro marketing a produkty Českých drah. Výroba jednotek probíhala kompletně v České republice a i naprostá část komponentů byla české výroby. Náklady na přestavbu jedné jednotky představují asi třetinovou cenu oproti novým vozidlům pro podobný počet cestujících.
„Modernizace znamenala smysluplnou obnovu vozového parku Českých drah a kromě finančních úspor měla pozitivní vliv i na zaměstnanost v regionu. Výroba Regionov zajistila stabilizaci pracovních míst pro cca 250 zaměstnanců Pars nova a odhadem pro dalších zhruba 200 až 300 pracovníků u našich subdodavatelů, “ říká předseda představenstva Pars nova Tomáš Ignačák.
Slavnostní premiéru absolvovala Regionova v roce 2005 na brněnském Mezinárodním strojírenském veletrhu, kde získala Zlatou medaili a cenu Technického týdeníku. V roce 2007 byla nominována Design centrem ČR do soutěže Vynikající výrobek roku. Poslední Regionova zamíří symbolicky do depa v Rakovníku, kde slouží také úplně první jednotka řady 814. Z Rakovníka jsou jednotkami Regionova obsluhovány linky ve Středočeském a v Ústeckém kraji.
{snippet 101}
- České dráhy odeberou sedm jednotek RailJet
- Deutsche Bahn žádají České dráhy, zda mohou jezdit do Hamburku i v roce 2014
- Regio Shark, Shuttle a Panter: nové vlaky Českých drah
- RegioJet se potýká s problémy u lokomotiv, zakoupených v Itálii
{snippet 120}