PRAHA – Strojvedoucí depa Praha Vršovice, patřil mezi elitu těch, kteří denně usedají za pult řízení souprav SuperCity Pendolino Českých drah. „Honza byl svědomitý a velmi pečlivý fíra, tohle se nemělo stát..“ řekl dnes na odstavném nádraží Ivan D., který ve stejném depu před mnoha lety s Janem Č. skládal strojvůdcovské zkoušky na Pendolína, a nedávno i na vlaky railjet.
{loadmodule mod_banners,Banner 468 x 60}
{loadmodule mod_bw_social_share,BW Social Share}
Sám lidské životy už jednou zachraňoval, nyní zaplatil cenu nejvyšší
Strojvedoucí z vlaku SC Pendolino, který na přejezdu u Studénky narazilo do závorami zablokovaného kamionu, přišel o obě dolní končetiny. České dráhy v součinností s pojišťovnou Generali, jsou připraveny svému zaměstnanci vyjít maximálně vstříc, finančně se pak na začlenění Jana Č. chtějí podílet jednotlivci i firmy kolem železnice.
AKTUÁLNĚ:
- Vlak versus automobil. Železnice v počtu tragických událostí vychází lépe
- Poškozené Pendolino jede do Prahy. Expertní skupina rozhodne co dál, hledat se bude i druhá černá skříňka
Strojvedoucí Jan Č., který ve středu svou obětavostí zachránil životy mnoha lidí, už jednou zabránil vlakovému neštěstí. Mimochodem podle informací železničních fandů to byl shodou okolností strojvůdce, který něčemu podobnému zabránil před rokem u Hranic na Moravě. Můžete to potvrdit?“ ptal se moderátor České televize Jindřicha Hlase, prezidenta české federace strojvůdců. Bohužel, tak tuto informaci nemám, ale je to možné. Vím, že kolegovi je 59 let,“ odvětil Hlas.
Je to rok, co se u Hranic na Moravě málem srazil vlak Pendolino s osobním vozem. Jeho řidič se zasekl na přejezdu mezi závorami a vlak se rychle blížil. Strojvedoucí si ho však včas všiml – zahoukal a použil rychlobrzdy, zároveň ještě blikal řidiči na upozornění. Detaily zveřejnil časopis Železničář.
{loadmodule mod_banners,Banner 480 x 300}