Nový železniční dopravce Leo Express odtajnil další část svých plánů na spuštění linky z Prahy do Ostravy, kde chce začít jezdit od prosince letošního roku. Na nejfrekventovanější železniční trase bude od prosince ze tří dopravců pravděpodobně druhý nejrychlejší.
Černozlaté vlaky mají zvládnout cestu z pražského hlavního nádraží do Ostravy-Svinova za 3 hodiny a 6 minut. To je o deset minut déle, než cestu zvládne Pendolino Českých drah, a o osmnáct minut méně, než jezdí RegioJet.
„U části spojů ale cesta kvůli zohlednění provozních situací na celé trati zabere o pár minut více,“ vysvětlil provozní ředitel Jan Paroubek. Důvodem je čím dál větší přetíženost koridoru do Ostravy. Rozdíl v době jízdy je daný jak používanými soupravami, tak i počtem zastávek. Ve skutečnosti ale budou vlaky všech dopravců příští rok jezdit pomaleji: Správa železniční dopravní cesty chystá modernizaci tratě mezi Úvaly a Běchovicemi, která přinese řadu omezení, a dá se očekávat prodloužení jízdy o zhruba deset minut. Přesné časy jízdních řádů budou známé v příštích týdnech.
Nástupem Leo Expressu výrazně zhoustne konkurenční boj na této trase. Vlaky budou jezdit osmkrát denně každým směrem, v pátek o jeden spoj navíc. RegioJet dosud jezdí sedmkrát, od prosince má jezdit devětkrát. České dráhy nabízí na trati zatím nejvíce spojů, už ale ohlásily redukci části pendolin od června. Detaily ale ještě nezveřejnily. Vlaky Leo Expressu budou zastavovat jen v Pardubicích a Olomouci, v Ostravě na hlavním a svinovském nádraží. Zajíždět budou až do Bohumína. Tam budou mít i servisní zázemí: Leo Express se dohodl s Českými drahami na využívání jejich zázemí v tamějším depu.
Kam dál?
- LEO Express převzal první soupravu od výrobce
- OBRAZEM: Podívejte se na novou soupravu LEO Express
- Motorové vozy PESA pro ČD se začnou testovat na zkušebním okruhu ve Velimi
- Stadler ze Švýcarska, nové vozy pro ČD
- RegioJet v druhé dekádě nakoupil opět ojetiny