PARDUBICE | V příštím roce by měla odstartovat plánovaná modernizace traťového úseku Chrudim – Pardubice – Hradec Králové. Veškeré práce mají pokračovat a do roku 2020. Celou etapu modernizace zadává Správa železniční dopravní cesty. Start prací ale může ohrozit ještě město Pardubice. Velké investice do zmíněné trati nepočítá s tzv. Medlešickou spojkou od Chrudimi přímo na hlavní nádraží v Pardubicích.

Cestující jedoucí vlakem z Pardubic do Chrudimi a opačně, musí zajíždět úvratí přes Rosice nad Labem. Právě Medlešická spojka by toto zajíždění do Rosic zcela vyloučila. Městu se proto nelíbí, že součástí zadávací studie před započetím stavby, není Medlešická spojka zahrnuta v plánech, ačkoliv rozpočet na realizaci spojky je dostačující.

První předpoklad byl pro kompletní elektrifikaci tratě z Pardubic do Chrudimi. To by bylo možné jen díky vybudování spojky mimo úvrať přes Rosice. Proti se ale postavilo jak Letiště s Úřadem pro civilní letectví, tak Armáda České republiky. Tyto dva subjekty dosud realizaci spojky spíše kritizují. Trať by procházela jk částí letiště, tak i vojenskými objekty, a to se nelíbí zase Ministerstvu obrany. Správa železniční dopravní cesty tak musí hledat jiné řešení, jak realizovat přímé napojení Pardubic s městem Chrudim s vyloučením v zajíždění vlaků do Rosic nad Labem.

„Něco jiného je opravovat trať, něco jiného budovat novou kolej. Musí to být ekonomicky přínosné,“ řekl mluvčí SŽDC Jan Tesař. Cestující by jistě Medlešickou spojku uvítali, protože by jako dosud nemuseli při cestě z Pardubic do Chrudimi zajíždět na druhou stranu do Rosic nad Labem. „Jsem přesvědčen, že Medlešická spojka je nezbytná součást celého projektu. Jinak by investice ztrácela na významu,“ řekl krajský radní pro dopravu Jaromír Dušek (SPOZ).

První etapa Opatovice nad Labem – Stéblová by měla stát miliardu korun. SŽDC zajišťuje stavební povolení a připravuje výběrové řízení na stavební firmu. Zahájení stavby se plánuje v březnu příštího roku a její dokončení se odhaduje na říjen 2015. Hejtmanství zpočátku kritizovalo celý projekt, protože se bude dělat na etapy a vypadly z něj některé stavby. V případě první etapy to bude například oprava železniční stanice v Opatovicích.{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/doprava/1758-modernizace-trate-z-pardubic-do-hradce-kralove-se-spojkou-od-chrudimi-na-hlavni-nadrazi-se-stale-nepocita{/qrcodegenerator}

„SŽDC poskytlo kraji potřebné informace týkající se navrhované redukce, která řeší vyjmutí železniční stanice Opatovice nad Labem z první stavby, a ujistilo Pardubický kraj, že další příprava navazujících úseků je v plánu investiční přípravy SŽDC a bude plynule navazovat na první stavbu,“ řekl Ptačinský. Mezitím musí SŽDC připravovat další úseky, dokončit studii proveditelnosti, zpracovat dokumentace dopadů stavby na životní prostředí (EIA), kterou schvaluje ministerstvo životního prostředí, a získat stavební povolení. Podle Ptačinského lze uvažovat o stavbě v letech 2017 až 2020.

{snippet 101}

{snippet 120}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments