NADČASOVÝ D1 EXPRESS | Kategorie vlaků D1 Express, který naposledy mezi Brnem a Prahou vyjel počátkem prosince minulého roku, ukazuje s postupem značného omezování dopravy na dálnici D1 svůj nadčasový smysl své realizace. Tehdejší šéf drah Petr Žaluda ale s konceptem tohoto vlaku přišel o několik měsíců dříve, než mohla veřejnost vůbec využívání takových vlaků potřebovat.

KATEGORIE VLAKŮ D1 EXPRESS JE MINULOSTÍ | FOTO: FRENET.CZ

Dálnice D1 zažívá v současné době realizace velkých uzavírek několikakilometrových úseků. V současné době jsou dvě, do května bude třetí, tedy kdy doprava bude svedena pouze do jednoho jízdního pásu. Letošní zlom jara a léta tak bude pro zaniknuvší vlaky konceptu D1 Express zlomový.

Ačkoliv byl Petr Žaluda za zcela pochybných okolností z postu šéfa drah odvolán, smysl expresních vlaků D1 začnou mít zpětnou vazbu na skutečně jezdící vlaky z minulosti až nyní. Tento týden byla průměrná doba cestování osobním vozem mezi Prahou a Brnem na dálnici kolem 3,5 hodiny. V budoucnu může v exponovaných denních hodinách stoupnout až na hodiny čtyři.

Od minulého léta, kdy na dálnici D1 probíhala do dnešních dnů spíše realizace přípravných prací a dopravního omezení, začíná reálné „hrábnutí“ do země v příštím týdnu. A na to se musí řidiči cestující mezi Brnem a Prahou připravit. Dopravní omezení se navíc s postupem prací bude částo měnit, což bude mít za následek i časovou průjezdnost stavebních úseků, která může stoupnout na 75km úseku na více jak 90 minut čisté jízdy.{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/doprava/1976-vlaky-kategorie-d1-express-jsou-nadcasove-tehdejsi-sef-drah-s-nimi-prisel-o-dost-drive-nez-bylo-nutne{/qrcodegenerator}

Express Českých drah tak vyjel zbytečně o několik měsíců dříve než by bylo samosebou vhodné. Dle mluvčího Českých drah Radka Joklíka, není znovuzavedení vlakového konceptu D1 Express právě aktuální.

Petr Žaluda tak byl v počátku vyjetí těchto vlaků nejspíš neprávem kritizován. Nejvíce kritiky znělo ze strany provozovatele vlaků RegioJet Radima Jančury. Ten ostatně státu nabízel variantu, že všechny vlaky za České dráhy převezme bez nároku na dotace a proplácení prokazatelných ztrát. Podobný informační exces vede v současné době i na vlaky jezdící mezi Českem a Slovenskem.

{snippet 100}

{snippet 120}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments