BECHYŇKA POD NAPĚTÍM | Po více jak dvouleté pauze se do provozu na nejstarší lokálku ve střední Evropě vrátí elektrické lokomotivy s běžnými vozy. Nebudou zde v provozu ale již patrové vozy, známé z minulosti i u další unikátní lokálky z Rybníka pod hráz v Lipně nad Vltavou. Dopravce při koncepci jízdího řádu pro příští rok našel časové rezervy, proto se mohou původí lokomotivy na lokálku vrátit.

FOTOGRAFIE | JIRÁSEK JAN | FIRENET.CZ

A právě časová omezení byla důvodem stažení elektrických lokomotiv z celé trasy. Lokomotiva v Bechyni musí celou soupravu objíždět, na což v jízdních řádech pro roky 2012 a 2013 nebyla časová rezerva. Proto dopravce nasazoval po dvě léta na všechny vlaky motorové vozy Regionova. Ačkoliv je jízda motorových vlaků na elektrifikované trati podstatně dražší, Jihočeský kraj dopravu v této technické konfiguraci spíše podporoval.

FOTOGRAFIE | L: ZE STANOVIŠTĚ STROJVEDOUCÍHO NA STROJI 113.003 NA MOSTĚ PŘED VJEZDEM DO BECHYNĚ | P: V LESNÍ ZASTÁVCE TŘEBELICE A 113.002

Od nového jízdního řádu pro rok 2014 vyšla podstatná časová rezerva pro nutné objíždění lokomotivy v koncové stanici v Bechyni. Do provozu se tak vrací dvojice unikátních lokomotiv zvaných také dle svého vzhledu „žehlička“. V denní službě budou nasazovány hned dvě. Další pak bude záložní. Národní dopravce zde ovšem nebude nasazovat kapacitně výhodnější patrové vozy. Typ těchto vozů by se tak na unikátní lokálku se stejně unikátním napájením 1500V mohl vráti v letním období, kdy je obsazenost spojů daleko vyšší.{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/doprava/1826-na-bechynku-se-vraci-elektricke-vlaky-technicky-unikat-pro-milovniky-zeleznice{/qrcodegenerator}

Zrychlení dopravy a celkové propustnosti na koridoru z Prahy do Tábora tak bylo pro Bechyňku podstatné. Vrací se jak zmíněné objíždění soupravy v Bechyni, tak i zajímavý posun vlaku a lokomotivy na opačném druhém konci v Táboře. Lokálka v letošním roce oslavil i 110 výročí svého vzniku. O to se postaral František Křížík, když celou trať elektrifikoval v dnes již unikátním napajecím systému s 1500V. Napájecí trafostanice je umístěná v Táboře. Ve stejném městě je i deponováno plno historických vozů ze zmíněné tratě, zejména pak historický elektrický vůz v původním provedením, nebo elektrické lokomotivy Elinka a tzv. „malá Bobina“.

{snippet 101}

{snippet 120}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments