Ačkoliv byla stanice Praha Holešovice z celého Pražského uzlu tou modernější, nesplňovala řadu technických parametrů především u svých třech nástupišť. V budově této stanice je navíc umístěn i dispečink dálkové obsluhy tratě do Kralup nad Vltavou, ale také na opačnou stranu do Libně a přes “Nové spojení” do Prahy Hlavního nádraží.

Budova se dočká velkých oprav do dvou let. Pokud je o všechna tři nástupiště, ta nesplňovala výškové normy hrany nástupiště vůči zastavujícím vlaků především mezistátního charakteru. Do Holešovic jsou v případě výluky odkláněny i vlaky příměstské, a to od Kolína nebo Kralup nad Vltavou. Při stavbě Nového spojení zde končila řada rychlíků od Děčína, z Moravy a Slovenska. Zbytek vlaků byl z východu odkláněn přes Běchovice a Vršovice tzv. spodní cestou na Hlavní nádraží.

V současné době je kompletně revitalizováno třetí nástupiště. Proto bylo možné v omezeném rozsahu vrátit zajíždění mezistátních vlaků z odklonové trasy opět do Holešovic a Libně. Do konce léta bude zprovozněno i první a druhé nástupiště. Traťový úsek z Bubenče do Holešovic projde kompletní rekonstrukcí. Budou zde instalovány i nové podchody pro pěší. Opravy se nevyhnou ani desítky výhybek a dalších zařízení potřebných pro provoz vlaků.{qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/doprava/1695-nadrazi-praha-holesovice-prochazi-narocnou-rekonstrukci-revitalizaci-projde-i-vypravni-budova{/qrcodegenerator}

Mezi Bubenčí a Holešovicemi bude navíc vystavěna i protihluková stěna o celkové délce 1500 metrů. V průběhu příštího roku se začne také s realizací zcela nové zastávky Praha Podbaba. Ta vznikne těsně za výjezdem ze stanice Bubeneč a obloukem pod stejnojmennou zříceninou Baba, kde pod masivním skalním tělesem nechá Správa železniční dopravní cesty tuto zastávku zrealizovat.

{snippet 120}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments