Siemens si připsal vítězství v možná největším aktuálním tendru na nákup lokomotiv v Evropě. Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) podepsaly s německým výrobcem rámcovou smlouvu na dodávku až 200 lokomotiv Vectron.
 
{loadmodule mod_banners,468 x 60 v článku mezi textem}
{jssocials}
 
Lokomotivy budou vyrobené v bavorské továrně Siemensu u Mnichova, uvedla firma v tiskové zprávě. „Vítězství potvrzuje schopnosti našich lokomotiv typu Vectron. Nabízejí největší flexibilitu po celou dobu životního cyklu vozidla, což pro provozovatele znamená, že mohou vytvářet dlouhodobé plány do budoucna,” uvedl šéf divize Mobility Jochen Eickholt.
 
Cena zakázky nebyla zveřejněna, hodnota jednoho Vectronu se nicméně pohybuje kolem sto milionů korun. V případě úplného využití kontraktu by tak šlo v přepočtu o zhruba 20 miliard korun. Při takto velké zakázce lze ale očekávat výraznou slevu.
 
Zakázka je rozdělena na několik částí. Siemens na základě objednávky dodá Rakušanům až sto lokomotiv se střídavým napájením, padesát strojů se střídavým napájením a pomocným spalovacím motorem a padesát dvousystémových lokomotiv s možností střídavého i stejnosměrného napájení.
 
Přímo při podpisu rámcové smlouvy bylo závazně objednáno prvních třicet vícesystémových lokomotiv. Nové stroje bude provozovat společnost Rail Cargo Group, která je nákladní divizí ÖBB. Hodlá je využívat zejména pro mezinárodní nákladní dopravu v Rakousku, České republice, Chorvatsku, Německu, Maďarsku, Itálii, Polsku, Slovensku a Slovinsku.

Vectron pro České dráhy?

Po nových interoperabilních lokomotivách se rozhlíží i České dráhy. Po fiasku s lokomotivami řady 380 od Škody Transportation, hledá dopravce dodavatele více jak deseti lokomotiv pro linku z Prahy do Hamburku. Nicméně i na druhý pokus soutěž firma zrušila. Deutsche Bahn přenechá kompletní vozbu těchto vlaků ČD s podmínkou, že dráhy začnou nasazovat na této trase rychlé a moderní lokomotivy.
 
Tou měl být právě stroj z Plzně. Při zkouškách v Německu, které řada 380 podstoupila během minulého roku se ukázalo, že lokomotiva vykazuje značné vibrace u rámu celé strojovny, ale také problémy se zabezpečovacím zařízením v síti DBNetz (obdoba SŽDC).
 
Pět lokomotiv řady Vectron vlastní několik měsíců už i nákladní divize ČD Cargo. Bude tedy pochopitelné, že dráhy nejspíš sáhnou po jistotě a spolehlivosti. Cargo už dokázalo své lokomotivy projet v několika státech, ať již na přímém nákladním vlaku z Brna do Rostocku, případně z Nymburka do rumunského Curtici.
 
{loadmodule mod_banners,468 x 60 v článku mezi textem}
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments