České dráhy nakoupí 10 nových motorových jednotek pro regionální dopravu v Praze a ve Středočeském kraji. Vozidla by měla mít kapacitu 120 míst a dopravce je chce nasadit především na linku Praha Masarykovo nádraží – Kladno, včetně části přímých spojů z Prahy pokračujících do Kralup nad Vltavou, případně do Rakovníku.

„Příměstská doprava, která kombinuje výhody regionální a městské hromadné dopravy, se velmi dynamicky rozvíjí v celé Evropě. V okolí velkých aglomerací nám ve vlacích rychle přibývají cestující a tato linka není výjimkou. Je to dáno stavem silniční dopravy v metropoli, omezením parkování v některých lokalitách Prahy, ale také vznikem nového logistického centra v Dobrovízi,“ vysvětluje předseda představenstva a generální ředitel ČD, a.s., Pavel Krtek.

Ve hře opět Stadler i PESA z Polska

Podle jeho slov se v Hostivici podařilo ve spolupráci s městem vytvořit zpevněnou plochu, kde mohou řidiči odstavit svá auta a pokračovat dál vlaky ČD. Bohužel stav železniční infrastruktury prý neumožňuje další zahuštění spojů.

„Trať na Kladno je jednokolejná a její kapacita je prakticky vyčerpána. Například v ranní špičce tam jedou směrem do Prahy čtyři vlaky za hodinu. Další se mezi ně už vložit nedají, proto potřebujeme moderní jednotky s vyšší kapacitou, abychom zákazníkům dopřáli lepší kulturu cestování. A protože se záměrem souhlasí i vedení Středočeského kraje, které chce ve spolupráci s Českými drahami dál pokračovat, udělila Dozorčí rada akciové společnosti předchozí souhlas,“ dodává její předseda Milan Feranec. Po provedení ohlášené modernizace trati na Kladno budou motorové jednotky nasazeny na jiné výkony v rámci kraje.

V nejbližší době tak vyhlásí České dráhy nadlimitní veřejnou zakázku podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, v platném znění, jejímž předmětem bude nákup 10 nízkopodlažních motorových jednotek, které umožní i pohodlnou přepravu imobilních cestujících. Vlaky mají být klimatizované, s rychlostí minimálně 120 km/hod a kapacitou minimálně 120 míst. „Rádi bychom, aby se první nové jednotky objevily mezi Prahou a Kladnem už v průběhu roku 2019,“ uzavírá Pavel Krtek.

Je více než pravděpodobné, že i o tuto zakázku bude mít zájem jak výrobce Stadler, tak i PESA Link z Polska. Obě firmy už mají u Českých drah své motorové vozy v provozu. Jejich nasazení je prakticky po celé zemi, a tak České dráhy budou vybírat především dle nabídky. Spolehlivost obou motorových vozů je u ČD maximální. Dráhy nejspíš budou cílit na dodatky ke smlouvě, tedy předně řadu výhod pro odběratele ze strany výrobce.

I když je u Českých drah ve větším poměru zastoupení výrobce Stadler, PESA Link bude chtít u drah uspět za každou cenu. Nedávno dokončená zakázka pro Deutsche Bahn na dodání desítek motorových vozů v nejdelší variantě, hledá výrobce z Polska zakázky po celé Evropě – a úspěšně.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments