Ačkoliv se jedná o výrobek f. PIKO pro pátou epochu, lze jej přepracovat pro české prostředí ČD. Číslo výrobku je 54160 a dnes se podrobněji podíváme na detaily které nám zde schází a které bude potřeba doplnit.

14

Proto první díl bude zaměřen na původní výrobek a v druhém díle se již budeme věnovat transformaci do podoby vozu Sgjs sítě ČD včetně úprav. Vůz zcela odpovídá předloze Sgjs vozu používaném u ČD, což je na první pohled zcela jasné. Předloha sice nemá zcela vyplněnu podlahu kde je u skutečného vozu celokovová. U modelu Rgs PIKO jde o imitaci dřeva a to je problém. Jinak nosný rám odpovídá přesně vozu Sgjs. Sada třech kontejnerů má velice precizní potisk dle norem skutečných předloh u modelu.

Balení tedy obsahuje i zmíněné 3ks 15″ kontejnerů, v tomto případě s logy: SEACO, TIPHOOK a ITEL. Jak již bylo před časem napsáno do komentářů pod článkem o vozu Sgnss ČD f.Klein – kontejnery PIKO, Klein a ROCO – jsou mezi sebou nekompatibilni! ..což lze považovat za velké mínus pro výrobce těchto typů nákladních vozů, ale především jako velkou škodu pro modeláře. Již od zakoupení modelu sem si všiml celkem i patrného „hrbu“ tedy prohnutí vozu. Nevím zda je to běžné a nebo jsem neměl štěstí na kus, ovšem po větším prozkoumání je to dost viditelné.

Vůz posazený na kolejích tento -defekt- ztrácí a lidské oko to ani nepostřehne. Příště si dám větší pozor při nákupu. Jak bylo výše uvedeno, podlaha vozu plní dojem celodřevěného vyplnění, kdyby byl člověk trochu více náročný, šlo by tuto podlahu odstranit a z leptu zhotovit podlahu klasickou pro vozy Sgjs ČD. To pak bylo ale zavrhnuto, neboť po sejmutí podlahy a závaží, je konstrukce nosného rámu nepřepracovatelná. Někdy začínám mít dojem, že mám na modely prostě smůlu. (Classic Model) ap.

SOUVISLOSTI  Nákladní vůz řady Px firmy Berka

Hrbaté Rgs – není co dodat…

1

Potisk je perfektní – na pravé straně je patrná tabulka váhových limitů – přesto pro české prostředí je potisk nepoužitelný

2

Potisk je perfektní – na pravé straně je patrná tabulka váhových limitů – přesto pro české prostředí je potisk nepoužitelný

15

Odstraněno závaží a podlaha vozu, vůz je poměrně dostatečé hloboký, pokud bych nechtěl přepravovat na tomto voze kontejnerovou komoditu, nahradil bych plastovou podlahu balzou (imitace dřeva) a super plošiňák by byl ihned

12

13

Nyní k odlišnostem: model v tomto provedení pro DR ep. V. má kulaté nárazníky, což mu dodává jisté kouzlo ale neujde i toto patřičným úpravám. Bude potřeba dopracovat i žlutočerné šrafování (viz. Sgjs Praha Libeň) dále přetřít kohout od brzdy na žluto, potisk provede p.Banko z Prahy. Barvou se přetřou i další mechanismy pod plošinou vozu a žlutou barvou i ložiskové domky. Stupačky odpovídají předloze, to je snad to jediné co zatím odpovídá skutečnosti.

Sgjs odstavené v ranžíru Praha Libeň

10

Podvozek u modelu je proveden opět perfektně. Model se po trati pohybuje perfektní a čistou jízdou. Klasická spřáhla jsou zakotvena stejným systémem jako u vozů Kleinmodellbahn nebo Roco – tedy kinematika na obdobné úrovni. Přesto zde prokazují menší a tedy i nepatrnou tuhost, dochází k jistému tření kinematiky spřáhla do rámu nosníku celého vozu. Zde doporučuji použít trochu maziva a tření zcela odpadne! Časem, stejně jako u vozu Sgnss lze i zde použít spřáhla typu Magnematic která chci na tomto voze také testovat. Průjezd oblouky i toho sebemenšího jsou perfektní a nedochází tak k enormnímu vybočení vozu mimo osu tratě.

3

Kontejnery, to je také kapitola sama pro sebe. Neřekl bych nic špatného, kdyby to bylo použitelné i pro vozy Roco a Klein ale zde?! Hrůza! Potisk je perfektní ale tyto krabice posazeny na „hrbatý“ nákladní vůz, vypadají celkem nedůvěryhodně. Sice jim někdo nebude moci co vytknout – mě se prostě moc nelíbí! Dveře jsou otevíratelné i do útrobu kontejneru, je třeba zhotovit tzv. zarážku aby k tomu nedocházelo.

SOUVISLOSTI  Modely pracovních strojů Lineamodel

Kontejnery opatřím každopádně patinou, hodně špíny a rzy – jim jistě dodá celkovou hodnotu. Čistý kontejner se do modelu moc dle mého názoru asi nehodí. Popis a iniciály u vozů Sgjs jsou ve verzi ČD a na tabulce o rozměrech 70 x 40 cm. zde potisk a číslo vozu musí z rámu pryč. Tabulka se bude muset také vyrobit, určitě také lept.

To by bylo tak na závěr o této malé recenzi asi vše. Podvozky vozu jistě volají také po reznoucím patinování stejně jako rám vozu samotného. Takže si celkově myslím, že vůz je proveden perfektně ale pro české podmínky je potřeba trochu zapracovat na detailech, ostatně to bude již součástí (2.) pokračování.

4

Další nutné normované nacionále v potisku pro DR dráhy

5

6

Sgjs odstavený v ranžíru Praha Libeň

11

Potisk modelu je perfektní a čitelný i pouhým okem

7

Nosný rám vozu odpovídá skutečnému vozu Sgjs ČD

8

Jediný problém – vozy Sgjs ČD nemají podlahu ale jen rám s výstuhami, to zde, u vozu Rgs DR je právě opačně

9

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zadejte své jméno zde