České dráhy už vědí, jaké budou poptávat lokomotivy u řady Evropských výrobců, což je především Siemens, Alstom, a Bombardier. Dopravce nové lokomotivy potřebuje, a to na linku mezi Prahou a přístavním městem Hamburk, kam mají nově od prosince tohoto roku zajíždět bez přepřahu mezi Českou a Německou lokomotivu. Dráhy věří, že se jim dodávka nových strojů podaří stihnout do prosince, Siemens i Alstom mají lokomotivy tzv. „skladem“, je proto nutné vyřešit už jen financování.

Poučení z předchozích chyb. Se Škodou se už nepočítá

Nové lokomotivy musí splňovat řadu kritérií, a tím je především už povolené zajíždění do řady okolních států kde už dopravce své aktivity má, případně je v budoucnu plánuje rozšířit. Takové státy jsou mimo Německa, především Slovinsko, Slovensko, Maďarsko, Polsko a hlavě Rakousko, kam se původně počítalo s nasazením dvacítky lokomotiv řady 380. Nekonečné technické, nyní i soudní peripetie, odsunují výrobce Škoda Transportation doslova na vedlejší kolej. I když je v poslední době politický tlak na České dráhy hmatatelný, a tuto skutečnost už FIRENET.cz popsal v článku: KOMENTÁŘ: Faltýnkovo angažmá v platbě stovek milionů korun od Českých drah směrem Škoda Transportation ..rozhodně se dráhy snaží najmutím nových lokomotiv vyřešit neschopnost Škody a její lokomotivy pro rychlost 200 km v hodině v Německu.

FOTOGRAFIE: Nový typ lokomotiv Bombardier TRAXX třetí generace, lokomotiva dokáže jezdit rychlostí 200 km v hodině.

Škodovácký stroj má v Německu další problémy. Extrémní vibrace u podvozků a rámu celé lokomotivy, znemožňuje jízdu 200 km v hodině, kterou ale dráhy potřebují pro své vlaky mezi Prahou a Hamburkem. Dopravce pak koncem dubna v tiskové zprávě uvedl, že s lokomotivou z Plzně počítají sice na plánované expresní vlaky mezi Prahou a Českými Budějovicemi, později ale tyto stroje nahradí z dalších dodávek nových lokomotiv, k deseti lokomotivám v režimu nájmu, chce národní dopravce operativním leasingem získat až dalších třicet lokomotiv.

ČESKÉ DRÁHY: Poptávané lokomotivy mají splnit náročné požadavky na mezistátní expresní dopravu. Musí jít o třísystémové stroje pro oba v České republice využívané systémy 3 kV DC a 25 kV 50 Hz AC a pro systém využívaný v Německu a v Rakousku 15 kV 16,7 Hz AC. Rychlost musí být nejméně 200 km/h a výkon nejméně 5 000 kW. Lokomotivy musí být schváleny pro provoz v České republice, ale také v Německu, v Rakousku, Polsku, Maďarsku a na Slovensku. Musejí být vybaveny příslušnými komunikačními a zabezpečovacími systémy, např. GSM-R, TRS, ETCS level 2.

Součástí pronájmu musí být také zaškolení strojvedoucích a technického personálu a zajištění full servisu v oblasti údržby a oprav, včetně zajištění náhradních dílů. Předpokládané náklady na desetiletý pronájem všech 10 lokomotiv včetně veškerého servisu je přibližně 1,3 miliardy korun.

K TÉMATU:

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments