V poslední době odchody velkých mezinárodních dopravců z Česka zažívají velký boom. Po již předeslaném plánu odprodeje České, Slovenské a Polské divize francouzské firmy Veolia, chce z Česka odejít i Nizozemská firma Abellio. Abellio provozuje autobusovou regionální dopravu v oblastech Beroun, Hořovice a Plzeň, ale také dálkové linky do oblasti jižních Čech pod hlavičkou Probo Bus Beroun.

fotografie | Martin Fencl | ÚAN Plzeň

Probo Bus Beroun je nástupnickou organizaci po zaniklém ČSAD Beroun. Firma Abellio se nicméně v této divizi začala prosazovat až o řadu let později. V poslední době převzala např. i řadu linek po zaniklém ČSAD Praha Západ. Dopravce tak nyní působí i v oblastech jižně od hlavního města, zejména pak na Písecku a Sedlčansku.

Firma nyní nabízí k prodeji i mnohé divize v sousedním Německu. Dopravce provozuje železniční a autobusovou dopravu v Hessensku a v Sachsenu. Velkou železniční divizí je pak North Rhine Westfalia. Celkově tak má 1000 zaměstnanců, 340 autobusů a 40 železničních osobních vozů motorové a elektrické trakce.

Abellio se v Česku ucházelo i o provozování drážní dopravy. Po fiasku ve výběrovém řízení firmy Arriva, která chtěla provozovat vlaky mezi Kralupy nad Vltavou a Prahou, resp. Stránčicemi – se firma do dalších soutěží o provozování vlaků neucházela. {qrcodegenerator}http://magazin.magzine.cz/index.php/magaziny/doprava/1498-nizozemska-abellio-chce-z-ceska-odejit-nabizi-prodej-sve-autobusove-divize-na-berounsku{/qrcodegenerator}

Dopravce tak nepřímo naznačil, že své aktivity a zájem chce přenést do Velké Británie, kde působí v řadě měst včetně Londýna. Firma je v Anglii úspěšnější než na kontinentální Evropě. V Británii zaměstnává kolem 20000 zaměstnanců a provozuje autobusovou meziměstskou, městskou a dálkovou dopravu. Působí ale velkým procentem i na železnici. V dvou městech firma provozuje rovnou celou infrastrukturu podzemní dráhy.

{snippet 100}

Veolia je v současné době jeden z největších autobusových dopravců v České republice. Firma provozuje i městskou autobusovou a trolejbusovou dopravu v Teplicích, a poslední akvizice firmy bylo odkoupení soukromého dopravce Nerabus, jezdícího z Mělníka přes Neratovice do Prahy. Firma ale díky dluhům není schopná dostát svým závazkům které způsobilo vedení ve francouzské centrále, proto v řadě zemí na východ od Německa chce firma své působení zcela ukončit a divize odprodat.

{snippet 120}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments