V neděli 9. prosince začne platit nový jízdní řád pro rok 2019. Rozsah dopravy je na srovnatelné úrovni s letošním jízdním řádem. Národní dopravce vypraví v rámci Olomouckého kraje v pracovní dny průměrně 590 osobních a spěšných vlaků, v sobotu jich bude 457, v neděli pak 454. Nový jízdní řád bude platit až do soboty 14. prosince 2019.
Regionální vlaky v Olomouckém kraji ujedou v roce 2019 více než 6,049 mil. vlakových kilometrů. České dráhy opět zajistí vlakovou dopravu na trati Šumperk – Kouty nad Desnou, Petrov nad Desnou – Sobotín, která je ve vlastnictví Svazku obcí Údolí Desné.
Hlavní změny v Olomouckém kraji
- Nový nízkopodlažní spoj mezi Olomoucí a Přerovem
Na základě požadavků především starších spoluobčanů a cestujících s dětskými kočárky, kteří dojíždějí ze stanic a zastávek velmi často za lékařskou službou do Olomouce a Přerova, doobjednal Olomoucký kraj nový nízkopodlažní spoj, který bude jezdit v dopoledních hodinách. Osobní vlak, vedený motorovou jednotkou řady 814.2 Regionova bude odjíždět z Olomouce hl.n. v 8:53 a do Přerova přijede v 9:15. Z Přerova zpět do Olomouce pojede z Přerova v 9:38 (příjezd do Olomouce hl.n. bude 10:02). „Olomoucký kraj vyhověl dlouhodobým požadavkům obcí v objednávce železniční dopravy na rok 2019 na trase Olomouc – Přerov. Nasadí tam nový pár nízkopodlažních vozidel, který zajistí komfortnější přepravu starším lidem a cestujícím s dětmi. V rámci rozvoje turistických destinací pojedou o letních prázdninách vlaky na trase Prostějov – Dzbel. V průběhu roku se budeme v rámci železniční dopravy také intenzivně zabývat nejen samotnou obslužností, ale i stavem a rozvojem staničního servisu a dalších služeb pro cestující,“ říká náměstek hejtmana Olomouckého kraje pro oblast dopravy Jan Zahradníček.
Změny v jízdním řádu na jednotlivých tratích v Olomouckém kraji
- Trať 024 Štíty – Ústí nad Orlicí: v úseku Štíty – hranice kraje není objednána regionální doprava.
- Trať 025 Hanušovice – Dolní Lipka (v úseku Hanušovice – hranice kraje): jízdní řád je bez podstatných změn.
- Trať 270 Přerov – Hranice na Moravě – Bohumín: V souvislosti s plánovanými stavebními pracemi v obvodu žel. uzlu Přerov dojde v roce 2019 k prodloužení jízdní doby u osobních vlaků v úseku Olomouc hl.n. – Přerov o 2 minuty. Mezi Olomoucí a Přerovem bude zaveden nový nízkopodlažní spoj v dopoledních hodinách, osobní vlak bude vedený motorovou jednotkou „Regionova“;
- Trať 270 Přerov – Zábřeh na Moravě – hranice kraje: jízdní řád je bez podstatných změn.
- Trať 271 Prostějov hl. n. – Dzbel – hranice kraje – Chornice: jízdní řád je beze změn.
- Trať 273 Červenka – Prostějov hl. n.: jízdní řád je beze změn.
- Trať 274 Litovel předměstí – Mladeč: jízdní řád je beze změn, objednána je pouze víkendová doprava v letní sezóně.
- Trať 275 Olomouc hl. n. – Senice na Hané: jízdní řád je bez podstatných změn, dochází jen ke změně některých datumových omezení.
- Trať 280 Hranice na Moravě – Vsetín: jízdní řád je bez podstatných změn.
- Trať 290 Olomouc – Uničov – Šumperk¨: jízdní řád je bez podstatných změn, dochází jen ke změně některých datumových omezení.
- Trať 291 Zábřeh na Moravě – Šumperk – Kouty nad Desnou, Petrov nad Desnou – Sobotín: jízdní řád je bez podstatných změn.
- Trať 292 Šumperk – Jeseník – Mikulovice st.hr.: jízdní řád je bez podstatných změn.
- Trať 294 Hanušovice – Staré Město pod Sněžníkem: jízdní řád je beze změn.
- Trať 295 Lipová Lázně – Javorník ve Slezsku: jízdní řád je bez podstatných změn.
- Trať 297 Mikulovice – Zlaté Hory: jízdní řád je beze změn.
- Trať 300 Přerov – Brno – jízdní řád je beze změn.
- Trať 301 Olomouc – Nezamyslice: jízdní řád je beze změn, dochází jen ke změně některých datumových omezení.
- Trať 310 Olomouc – Moravský Beroun: jízdní řád je beze změn.
- Trať 330 Přerov – Břeclav: jízdní řád je beze změn.
Obnova vozového parku na tratích v Olomouckém kraji
Na trati z Nezamyslic do Olomouce a Šumperka (Koutů nad Desnou) jezdí tří jednotky RegioPanter, které zajišťují cca 43 % všech spojů páteřní linky Nezamyslice – Olomouc – Šumperk. Dále je na regionálních tratích nasazeno celkem sedm třívozových jednotek Regionova a čtyři dvouvozové. Využití jednotek Regionova na jednotlivých tratích:
- Olomouc – Drahanovice: dvouvozové jednotky, 100% spojů
- Šumperk – Uničov: třívozová jednotka, 30 % spojů
- Olomouc – Uničov: třívozové jednotky, 30 % spojů
- Olomouc – Hrubá Voda – Moravský Beroun: třívozové jednotky, 95 % spojů
- Zábřeh na Moravě – Šumperk: třívozová jednotka, 40 % spojů
- Šumperk – Hanušovice – Jeseník: třívozová jednotka, 30 % spojů
- Prostějov – Dzbel: dvouvozové jednotky, 100% spojů