Začátek výluk zatím provoz vlaků mezi Prahou a Olomoucí nekomplikuje

0

Začátek prací a s ní spojené výluky na prvním železničním koridoru mezi Prahou a Olomoucí zatím provoz nekomplikují. Dopravci výraznější zpoždění na trati nenabírají a vlaky většinou jezdí podle plánu. Výrazněji se výluky zřejmě projeví až od května. Vyplývá to z informací jednotlivých dopravců. Na několika úsecích koridoru připravuje Správa železnic rozsáhlé rekonstrukce, České dráhy kvůli tomu ode dneška upravily jízdní řád.

„Provoz je zatím bez komplikací,“ uvedla mluvčí Českých drah Gabriela Novotná. Státní dopravce ode dneška kvůli plánovaným výlukám provedl ve svém jízdním řádu několik změn. Jde především o linky Ex 3 railjet a EuroCity Metropolitan/Hungaria v úseku mezi Prahou a Brnem, které nově jezdí odklonem přes Havlíčkův Brod. Časové posuny jsou také u vlaků SuperCity, spojů linek Ex1, Ex2, R18 a R19 na linkách z Prahy na Ostravsko, Valašsko, Slovácko a přes Českou Třebovou do Brna. Některé spoje nově zastavují v Chocni.

Problémy dosud nezaznamenali ani další dopravci. Vlaky RegioJetu podle mluvčího Aleše Ondrůje jezdí bez zpoždění jak na trase s výlukou přes Ústí nad Orlicí, tak přes Vysočinu, kudy nyní jezdí spoje do Brna. Bez výraznějších omezení jezdí i vlaky Leo Express.

Dosud na koridoru musí vlaky dodržovat některá omezení, která však zatím nemají velký vliv na plynulost provozu. Výraznější dopad bude mít podle dopravců další fáze rekonstrukce, která začne 4. května. Provoz se od tohoto termínu na některých místech převede na jednu kolej, což by mělo podle předpovědí zdržet vlaky na trase asi o desítky minut. České dráhy plánují od stejného data nahradit regionální spoje mezi Chocní a Českou Třebovou autobusy.

Plánované rekonstrukce budou pokračovat v různých termínech, protáhnout by se měly celkem na dva až tři roky. Jde především o úseky Velim-Poříčany, Brandýs nad Orlicí-Ústí nad Orlicí, Brno-Svitavy a také pardubického železničního uzlu včetně trati mezi Pardubicemi a Stéblovou. Na konci příštího roku by měla začít rekonstrukce mezi Chocní a Uherskem.

Cestující výluky pocítí zejména při cestách mezi Prahou a Českou Třebovou a také mezi Brnem a Českou Třebovou. Jízdní doba mezi metropolemi se tak prodlouží asi o 25 minut. Výjimkou bude linka R19 a některé ranní a večerní spoje, které pojedou po původní rozestavěné trase přes Českou Třebovou, vlaky zde ovšem budou nabírat zpoždění. Výluky omezí také vlaky mezi Prahou a Olomoucí, které pojedou kvůli stavebním pracím asi o deset minut déle.

Z tratě přes Vysočinu je „dálnice“ pro vlaky, Pardubice přišly o desítky spojů

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments