Firma PIKO, ze spolkové republiky Thüringen, spustila zcela nový e-shop pro své zákazníky. Verze podobných stránek se objevila na světle světa již v roce 2010, ovšem vykazovala tak velké provozní komplikace, že její provozování PIKO stáhlo. Čas růže přináší, a proto v roce 2012 firma spustila oficiální portál pro prodej, ale hlavně prezentaci svých produktů.
Mimo tuto novinku, zveřejnila firma i výsledky ve fiskálnám roku, účetně si PIKO polepšilo v řádu procentech z černých – do černých čísel, čemuž se snad nechce ani věřit! Obchodní politika této firmy vede spíše k úpatku kultury obchodování, kterou jistě pocítila řada obchodníků u nás.(Více v článku: Firma PIKO ztrácí u nás obchodníky)
Pokud tedy budeme na tuto firmu koukat očima zákazníka, budeme jistě velice spokojeni, možná přehlédneme i fakt, že do modelu lokomotivy „bastard“ 371/372, montovalo PIKO 3pól motory, místo 5pól pohonné jednotky. Pokud jde o prezentaci, ta se firmě povedla na jedničku. Web je velice dobře strukturovaně řešený, má přehledné položky, a čtenář / zákazník, se v něm jednoduše neztrácí.
Pokud na firmu PIKO budeme koukat očima obchodníka, tedy zástupce a reprezentanta této značky u nás, je to bída a nouze. Firma nasadila tak přísný metr do svých požadavků, že řada našich prodejen tuto značku byla nucena stáhnout z prodeje, případně postupně doprodat její produkty. O firmě PIKO a ROCO se ví, že jsou ve vyjednávacích podmínkách pro prodejce u nás, ti nejtvrdší. Roco např. podmiňuje první nákup s platbou předem, v hodnotě 10.000 – 15.000 EUR
PIKO, stejně jako např. BRAWA, dnes již vyrábějí v Číně, nebo v Indonésii, mnohdy se ovšem stává, že to odnese i kvalita modelu. Stalo se již zvykem, že se řada produktů musela reklamovat, případně u několika modelů firma stáhla jejich prodej, aby posléze vrátila do prodeje korektní a věrohodné modely. Pokud jde tedy o fiskální plusový rok u PIKO, pro obchodníky v čechách, ale především pro jeho zákazníky – nepřináší tato firma celkem nic zásadního…