Na nejrušnější pražské křižovatce I.P. Pavlova riskují často chodci i motoristé. Velká zpoždění zde nabírají i tramvaje. Pražský dopravní podnik tak připravuje studii, která by měla ještě více preferovat vozidla MHD. Foto: Magzine.cz

Pražský magistrát si nechá vypracovat studii míst, kde se tramvaje potýkají se špatnou průjezdností. Součástí dokumentu bude také návrh řešení, které je možné udělat do roku 2020. Vyplývá to z materiálu, který schválili pražští radní. Největší obtíže jsou například na Vinohradech, Smíchově nebo na Malé Straně. Dokument pro město vypracuje Dopravní fakulta ČVUT.

Provoz tramvají narušuje v centru města zejména automobilová doprava. „Tramvaje dosahují podle jízdních řádů cestovních rychlostí i menších než deset kilometrů za hodinu, v reálném provozu to bývá ještě méně,“ píše se v dokumentu.

Nejproblematičtějšími místy jsou podle materiálu trasa z I. P. Pavlova přes Karlovo a Palackého náměstí k Andělu. S potížemi se tam tramvaje potýkají třeba v Ječné ulici a na křižovatce na Karlově náměstí včetně křižovatky u ústí Spálené ulice. Problematickým je i úsek od právnické fakulty přes Staroměstskou k Národnímu divadlu, ve kterém je třeba se zaměřit na oblast Čechova mostu, ulice 17. listopadu a Palachovo náměstí nebo na okolí Karlových lázní a křižovatky u Národního divadla.

Studie bude řešit i další místa, a to na Malé Straně v Karmelitské ulici a na Újezdě, v Holešovicích na Letné, Libni, v Nuslích, a to zejména v okolí náměstí bratří Synků a v Nuselské ulici, dále pak na Smíchově a Vinohradech.

Tramvaje v Praze provozuje městská firma dopravní podnik (DPP). Ve vozovém parku má přes 900 tramvají, část z nich tvoří různé modifikace typu T3. Několik let firma nakupovala nízkopodlažní vozy 15T Forcity. Náklady na provoz tramvají činí v Praze ročně přes tři miliardy korun.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments