Pražský magistrát si nechá vypracovat studii míst, kde se tramvaje potýkají se špatnou průjezdností. Součástí dokumentu bude také návrh řešení, které je možné udělat do roku 2020. Vyplývá to z materiálu, který schválili pražští radní. Největší obtíže jsou například na Vinohradech, Smíchově nebo na Malé Straně. Dokument pro město vypracuje Dopravní fakulta ČVUT.
Provoz tramvají narušuje v centru města zejména automobilová doprava. „Tramvaje dosahují podle jízdních řádů cestovních rychlostí i menších než deset kilometrů za hodinu, v reálném provozu to bývá ještě méně,“ píše se v dokumentu.
Nejproblematičtějšími místy jsou podle materiálu trasa z I. P. Pavlova přes Karlovo a Palackého náměstí k Andělu. S potížemi se tam tramvaje potýkají třeba v Ječné ulici a na křižovatce na Karlově náměstí včetně křižovatky u ústí Spálené ulice. Problematickým je i úsek od právnické fakulty přes Staroměstskou k Národnímu divadlu, ve kterém je třeba se zaměřit na oblast Čechova mostu, ulice 17. listopadu a Palachovo náměstí nebo na okolí Karlových lázní a křižovatky u Národního divadla.
Studie bude řešit i další místa, a to na Malé Straně v Karmelitské ulici a na Újezdě, v Holešovicích na Letné, Libni, v Nuslích, a to zejména v okolí náměstí bratří Synků a v Nuselské ulici, dále pak na Smíchově a Vinohradech.
Tramvaje v Praze provozuje městská firma dopravní podnik (DPP). Ve vozovém parku má přes 900 tramvají, část z nich tvoří různé modifikace typu T3. Několik let firma nakupovala nízkopodlažní vozy 15T Forcity. Náklady na provoz tramvají činí v Praze ročně přes tři miliardy korun.