ČD Cargo začíná realizovat vozbu nákladních vlaků, které nebudou muset již přepřahat lokomotivu v průběhu celé své trasy od výjezdu z výchozí stanice. Z toho důvodu začala koncem roku 2011 realizace rekonstrukcí lokomotiv řady 163 na řadu 363.5 pro ČD Cargo.

Dopravce tak nabídne přímé vlaky trasované z Maďarska a Slovenska přímo na hranice s Německem, tím se myslí především přechodová stanice Děčín kde dochází k přepřahání z Českých lokomotiv na ty Německé.

V minulosti byla možnost přímé vozy s jednou lokomotivou dosti nemožná. Jednak neschválené lokomotivy ČSD/ČD v síty MÁV (Maďarsko) ale také jiné napajecí soustavy, případně nedostatek vhodných lokomotiv. Do letošního roku se tedy stále aplikuje model, který z výchozí stanice v Maďarsku doveze lokomotiva Slovenské ZSSK Cargo do Břeclavi, odkud následně dochází k přepřahání na lokomotivu ČD Cargo.

KONKURENTEM ČD CARGO JE FIRMA AWT ZDEŇKA BAKALY

Z montoven autoprůmyslu v Maďarsku a na Slovensku, tak bude ČD Cargo zajišťovat ucelený kompletní servis s jedinou lokomotivou až na hranice s Německem (Deutsche Bahn). V této hlavní relaci: sever-jihovýchod, jsou přepravovány hlavně komodity jakými jsou zrniny, uhlí, ropa, plyn, automobily, a zásobování komponenty celý autoprůmysl na Slovensku a v Maďarsku. Hlavně firma Wolksvagen a Audi, má v těchto jmenovaných státech velké montážní a skladové základny které jsou denně obsluhovány železniční logistikou z výchozích závodů v centrálním Německu. 

Lokomotivy řady 363.5 tak budou moci vozit své přímé vlaky již nezávisle na železniční správě států kterými budou projíždět, ale také na nezávislost obsluhy a celého vlakového personálu, neboť strojvedoucí ČD Cargo ve spolupráci s ZSSK Cargo mají zajišťovat vozbu vlaků i v síti MÁV v Maďarsku. Tyto reko-lokomotivy budou vozit také své vlaky z jihu Čech do Prahy, ale také do Jihlavy a Havlíčkova Brodu, případně do Brna.

Zatím není zcela jasné kde budou mít tyto lokomotivy hlavní působiště, pokud jde o depo. V současné době jsou všechny tyto lokomotivy deponovány v Českých Budějovicích, ale vidět je můžete kdekoliv v Česku, neboť stále probíhá jejich testování v plném provozu případně zácvik strojvedoucích.

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments