České dráhy a jejich dceřiná společnost DPOV v červnu zahájily projekt modernizace interiéru rychlovlaků pendolino. Během příštích měsíců projde všech sedm jednotek omlazovací kúrou. Kvůli modernizaci pendolin nahradí od příštího týdne dopravce dva páry spojů SC Pendolino expresy kvality InterCity. „Při obnově vybavení pendolin se zaměříme zejména na interiér oddílů pro cestující, toalety, ale také na vybavení bistrooddílu. Jde o vybavení, které po 12 letech intenzivního provozu už vykazují známky opotřebení.
{loadmodule mod_banners,Banner 468 x 60}
{loadmodule mod_bw_social_share,BW Social Share}
Jednotka 680.005 jako první
Nová budou sedadla, obložení stěn, podlahy, zavazadlové police a buňky WC. Výměnou projdou elektrické zásuvky a osvětlení,“ vysvětluje důvody a rozsah úprav člen Představenstva ČD odpovědný za techniku, servis a majetek Miroslav Kupec. „Doplníme také moderní prvky, které před 12 lety nebyly u vybavení vlaků obvyklé. Půjde například o instalaci vizuálního informačního systému pro cestující. Ve vlaku vznikne také malé dětské kino, podobné tomu, které nabízejí rychlovlaky railjet.“
Kvůli přistavení jedné jednotky k omlazovací kúře a poškození jedné jednotky pendolino před dvěma lety při střetu na přejezdu s polským kamionem ve Studénce přijaly České dráhy taková opatření, aby došlo k co nejmenšímu snížení komfortu a kvality cestování na této trase Praha – Ostrava. „Kvůli souběžné opravě dvou jednotek pendolino národní dopravce samozřejmě žádné spoje neruší. Obvykle místo jednoho páru vlaků, jehož jednotka bude procházet omlazovací kúrou, ale nabídneme cestujícím spoje v kvalitě InterCity.
Ty cestujícím poskytnou klimatizované modernizované vozy s elektrickými zásuvkami. Ve vybraných vozech bude k dispozici také Wi-Fi připojení k internetu. V soupravě bude zařazen klasický restaurační vůz s barem. Soupravy InterCity jen neumí nabídnout vlakový zábavně-informační portál. Nadále ale budou spoje povinně místenkové, aby měli cestující garantovaná svá místa. Věřím, že tato opatření cestující přijmou s pochopením, a že všem za dočasné snížení komfortu budou odměnou vylepšené jednotky pendolino. Na první soupravu se můžeme těšit už letos, zhruba do poloviny září,“ uvedl Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu.,
Zajímavosti z modernizace rychlovlaků pendolino:
· Pendolina již ujela více než 26,25 milionu kilometrů, nejvíce pak jednotka 680.006 s téměř 4 miliony kilometrů;
· Přepravila více než 12 milionů cestujících;
· Modernizováno bude 49 vozů (z toho 2 vozy po opravě u společnosti Alstom po nehodě s kamionem v loňském roce);
· Vyměněno bude 2 331 sedaček;
· Nově instalováno bude 196 LCD monitorů nového vizuálního informačního systému;
· Bude dosazeno nové LED osvětlení místo současného se zářivkami;
· V každé jednotce bude zřízeno nové dětské kino
České dráhy tak od dnešního 3. července nahradí od pondělí do pátku a v neděli spoje SC Pendolino 509 Praha hl.n. (13:37) – Ostrava hl.n. (16:38) a SC Pendolino 502 Ostrava hl.n. (17:21) Praha hl.n. (20:22), v sobotu vlak SC Pendolino 511 Praha hl.n. (15:37) – Bohumín (18:48) a v neděli vlak SC Pendolino 510 Bohumín (9:12) – Praha hl.n. (12:22) vlaky kategorie InterCity. Jízdní řády a rozsah nabízených služeb jsou publikovány ve vyhledávačích spojení.
JEŠTĚ VÍCE:
- SC Pendolino obdrží zásadní proměnu. Bude lehčí, a interiér dostane nový design ČD
- Ministr dopravy navštívil strojvůdce z Pendolina ze Studénky, problematický přejezd chce zrušit
- Desetiletí Pendolína v České republice. Průšvih který nezná ani dnes konkrétní viníky (1)
- České dráhy navyšují kapacitu Pendolina. Uberou sedadla v první třídě
„První revitalizace už začala na jednotce 680.005. Na základě kilometrických proběhů byla začátkem dubna nejprve přistavena k vyšší periodické opravě, během které jsme na ní dosadili kompletně opravené podvozky z DPOV PSO Nymburk,“ uvedl informaci o aktuálním průběhu modernizace první jednotky předseda představenstva dceřiné společnosti ČD Dílny pro opravy vozidel (DPOV) Roman Kott. „V průběhu května jsme pak zahájili přípravné práce na vybavení pracoviště, kde budeme revitalizaci interiéru pendolin provádět.
To se nachází v prostorách JLV Praha a umožňuje nám modernizovat celou dvousetmetrovou jednotku rozdělenou na dvě části v uzavřené hale na dvou sousedních kolejích. Jeho přípravu jsme dokončili k oncem června. Zároveň jsme během června odstartovali na odstavném kolejišti DKV Praha samotou revitalizaci demontáží původního interiéru. Od začátku července bude jednotka 680.005 přistavena do nově upravených prostor na JLV Praha, kde bude pokračovat revitalizace a instalace nového interiéru a vybavení. Celý projekt bude probíhat nejen v tomto roce, ale bude pokračovat i během roku 2018,“ doplnil Roman Kott.
{loadmodule mod_banners,Banner 480 x 300}