Již na pět stovek lokomotiv Vectron, se prohání po kolejích v Evropě. Ta jubilejní s pořadovým číslem 500. bude vozit vlaky u Českých drah mezi Prahou a Hamburkem. Národním dopravci je dodá leasingová firma ELL z Rakouska. Celkem deset těchto modulárních interoperabilních strojů tak zasáhne do provozu na této lince už v prosinci.

{loadmodule mod_banners,Banner 468 x 60}

{loadmodule mod_bw_social_share,BW Social Share}

Vectron se stal na železnici fenoménem už v době střídání předechozích lokomotiv Taurus, který je v Evropě zastoupen také ve velmi silné pozici. “Tohoto milníku jsme dosáhli zásluhou úspěchu a spolehlivého provozu našich lokomotiv po celé Evropě. Naše flexibilní platforma a balíčky šité na míru přesvědčily už 31 zákazníků ve 14 zemích,” řekl Jochen Eickholt, CEO divize Mobility koncernu Siemens.

Lokomotivy Siemens Vectron jsou využívány jak v nákladní, tak osobní dopravě. První Vectron byl zákazníkovi předán v roce 2012. Při vývoji těchto lokomotiv se společnost Siemens zaměřila na konstrukční řešení, které zohledňuje současné i budoucí požadavky provozu, efektivnost investic, vysokou produktivitu, šetrnost k životnímu prostřední, variabilnost podle potřeb provozu a možnost dodatečného vybavení lokomotiv.

Vectron může být dodán v čistě elektrické verzi pro střídavé nebo stejnosměrné napájení, stejně jako vícesystémová varianta, a to ve výkonových třídách 5 200 kW, 5 600 kW a 6 400 kW. Kromě národních zabezpečovacích zařízení lze lokomotivu vybavit jednotným evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS (European Train Control System). Výroba lokomotiv probíhá v závodě společnosti Siemens v Mnichově-Allachu. České dráhy obdrží všech deset lokomotiv v nejsilnější výkonnostní variantě. 6 400kW.

{loadmodule mod_banners,Banner 480 x 300}

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments