Radim Jančura, majitel firmy Student Agency a RegioJet – který také v minulosti kritizoval např. speciální vlaky vypravované holdingem České dráhy (Elton John a Euro), nyní sám chce tento koncept vlaků zavést jako pravidlo i na České železnici. Velký podíl na tomto rozhodnutí má i nově vstupující konkurence ve firmě Leo Express. Leo jezdí v současné době ve zkušebním provozu s 15% výpravností vlaků, od prosince bude v plném provozu.
fotografie | Techmag, Jan Jirásek
RegioJet chce také od nového roku zavést i online objednávku občerstvení ještě před nástupem do vlaku. Tímto systémem chce firma částečně vyřešit stížnosti na nedostatečné zásoby potravin na cestu do Ostravy a zpět. Více v článku: Jídlo do vlaků zbrojí RegioJet v Praze, při cestě zpět z Ostravy je často vyprodáno
Dále chce dopravce zavést i sledování filmů pomocí Wi-Fi do přenosných notebooků svých cestujících, tímto způsobem tak chce firma jít ve stopách konkurenčního Leo Expressu, ten zase nabízí jedině online Wi-Fi palubní zábavní systém. Díky zábavnímu a bezdrátovému systému odpadá celá řada technologií, a ve vozech se uvolněná místa dají využít pro jiné účely.
Díky sílící konkurenci na České železnici, přichází RegioJet od Nového roku i s konceptem pronájmu celých vagonů pro diskotéky a rauty. Tato oblast je provozována převážně ve Švýcarsku nebo ve Francii i ve speciálních oddílech vlaků TGV. U nás tento koncept příliš velké šance na uchycení mít nebude. Rauty na železnici jsou vysloveně vhodné, několik konferenčních vozů vlastní v současné době i České dráhy, ty ale vypravují pro takové účely nově upravené Bistro vozy.
Radim Jančura tak dal jasně najevo, že dává přednost spíše zábavě, než případným úpravám některých svých vozů pro vozíčkáře a rodiny s dětmi. Stále více cestujících proto dává přednost cestování s konkurenčními Českými dráhami, které denně nabízí v celé své síti, kapacitu kolem 1500 míst pro rodiny s dětmi v samostatných oddílech.
RegioJet sází na nadstandartní služby pro své cestující. V mnoha případech se ale jedná pouze o líbivé fráze – neboť to, co dnes nabízí RegioJet, nabízí i České dráhy a nově i Leo Express.
{snippet 101}
- Leo Express zveřejnil jízdní řád svých vlaků
- Modernizace lokomotiv 163 na řadu 363.5 nabralo rychlejší tempo
- Výhled z kabiny strojvedoucího nabízí Pendolino, nově také Leo Express
- Vectron ve schvalovacím procesu předbíhá Škodu 380
- České dráhy upravují služby i pro chytré telefony
{snippet 120}