Dopravce RegioJet začne na Slovensku nasazovat motorové vozy s nižší kapacitou cestujících Desiro. Trasa na které dopravce provozuje veškerou osobní železniční dopravu, je mimo špičku v ranních a odpoledních hodinách využívána v podstatně menší míře. RegioJet tak mimo ranní a odpolední špičku má své spoje vytíženy s menším počtem cestujících, dopravce nízkokapacitními motorovými vozy nedisponoval, to se nově změní.
Motorový vůz Desiro | Deutsche Bahn
Současné motorové vozy bude firma na trať nasazovat jen v ranní a odpolední přepravní frekvenci, což jsou také časy, kdy je třeba na trasu vypravit větší kapacitu obsazenosti vozidel než je tomu např. ve večerních časech nebo o víkendech. Dopravce obdrží celkem tři páry motorových vozů Desiro. Motorové vozy Talent s vyšší kapacitou cestujících dopravce postupně z provozu stáhne a bude vracet svému majiteli. Firma motorové vozy Telent nemá ve svém vlastnictví a doposud si je musela pronajímat.
Již nyní je ale dopravce za změny v nasazování motorových vozidel podstatně kritizován. Ačkoliv firma se státem nemá smluvně zavázáno jakou garanci musí na kapacitní vozy státu zajišťovat, RegioJet jednoduše tuto možnost využil. Motorové kapacitní vozy Talent tak na Slovensku nejspíše brzy skončí. Motoráky Talent jsou podstatně lepší a výkonnější motorové osobní vozy. Ve voze mimo 1.třídy s 16 místy, je i 112 míst 2.třídy + 29 míst se sklopným sedákem. K státní pak Talent nabízí až 150 míst. Desiro bude v tomto případě o 15% kapacitně štíhlejší.
RegioJet také prvně se svojí „misí“ na Slovensku přiznal, že pokud by stát nedoplácel dopravcům za provoz vlaků osobní dopravy na lokálních tratích prokazatelné ztráty, provoz osobní dopravy by ve velkém měřítku neměl ekonomický smysl a mohl zcela zaniknout. Takto např. bylo v první vlně v Německu pod Deutsche Bahn zrušeno na 38 železničních lokálních tratí. Druhá vlna bude následovat po roce 2015.
{snippet 101}
- Spolupráce Deutsche Bahn a RegioJetu se podstatně vzdaluje. Německý dopravce preferuje stále České dráhy
- ODHALENÍ: Dvě miliardy a sto milionů, tolik by dostala firma RegioJet za vlaky z Olomouce do Ostravy
- RegioJet již nebude zdržovat Pendolina Českých drah. V novém jízdním řádu bude SuperCity vyrážet z Prahy jako první
- Zvláštní výběrové řízení jako na Slovensku. Firma RegioJet nejspíš získá trať z Olomouce přes Krnov do Ostravy
{snippet 120}