RegioJet od příštího roku výrazně omezí spoje na autobusové lince mezi Prahou a Brnem. Dopravce se chce více zaměřit na vlaky, které s platností nového jízdního řádu pro příští rok, naopak značně posílí. Důvodem je i rozsáhlá modernizace dálnice D1, která od příštího roku obdrží další úseky s velkým omezením.
Autobusová linka tak prořídne z 27 denních spojů na 20, a firma se dalším škrtům podle mluvčího Aleše Ondrůje, ani v budoucnu bránit nebude. Redukce začne až od 14 ledna 2018, dopravce tak chce na cestujících otestovat především zájem o přepravu vlakem, ta je dlouhodobě mezi oběma hlavními městy na vzestupu.
Firma oznámila, že jejím cílem je naučit lidi cestovat vlakem, s podobnými hesly ale vstupovala i na železniční trh na Slovensku – kde ale neuspěla, a po několika měsících své vlaky z Bratislavy do Košic stáhla.
S platností nového jízdního řádu pro rok 2018, vyjedou vlaky RegioJet mezi Prahou a Brnem hned devětkrát, z toho v přepravní ranní a odpolední špičce každou hodinu. Na větší expanzi žlutých vlaků se připravují i České dráhy. I když je vlajková loď drah railjet to lepší, co státem vlastněný dopravce na stejné trase provozuje, firma se hodlá zaměřit ještě více na své zákazníky, konkrétní novinky ale České dráhy pochopitelně uvádět nechtějí.
Mluvčí drah Radek Joklík už v minulosti uvedl, že České dráhy z příchodu konkurence obavu nemají. Očekávat tak lze jen verbální mediální útoky na majoritního dopravce, které jsou od Radima Jančury obvyklé a stále ve stejném duchu. Vlaky railjet se naopak mohou občas objevit i na spojích z Prahy do Ostravy.