Německý výrobce automobilů Volkswagen v pátek potvrdil, že značka Škoda se v rámci reorganizace koncernu stane součástí nově vytvořené skupiny zaměřené na masový trh s označením Volume, která bude zahrnovat rovněž značky VW a Seat. Podle agentury AP bude za tuto skupinu značek zodpovědný nový generální ředitel Herbert Diess. Reorganizaci v únoru schválila dozorčí rada.
Koncern již ve čtvrtek oznámil, že své značky rozdělí do skupin nazvaných Volume, Premium a Super Premium. Neupřesnil však, jaké značky budou jednotlivé skupiny zahrnovat.
iess v pátek uvedl, že do skupiny Volume budou kromě značek VW, Seat a Škoda patřit rovněž lehké užitkové vozy a divize Moia zaměřená na moderní dopravní služby, jako je například sdílení automobilů.
Skupina Premium bude zahrnovat značku Audi a skupina Super Premium značky Porsche, Bentley, Bugatti a Lamborghini, píše agentura DPA.
Dozorčí rada ve čtvrtek rozhodla, že Diess nahradí v čele koncernu Matthiase Müllera. Diess byl doposud šéfem značky VW.
S řízením skupiny značek zaměřené na masový trh mu nyní bude pomáhat provozní ředitel, který bude mít na starosti každodenní záležitosti a který zatím nebyl jmenován, napsala agentura AP.
Diess na tiskové konferenci prohlásil, že Volkswagen musí výrazně zrychlit tempo při rozvoji aktivit v oblasti elektrického pohonu, automatizace řízení, digitalizace a nových služeb. Uvedl rovněž, že zváží prodej některých aktiv.
Nového generálního ředitele v pátek podpořil předseda vlivné závodní rady Volkswagenu Bernd Osterloh. „Jsme přesvědčeni, že s Diessem máme na palubě správného muže,“ napsal v dopisu zaměstnancům.
Osterloh měl přitom v minulosti s Diessem opakované spory kvůli jeho snaze o snižování nákladů značky VW. Šéf závodní rady v této souvislosti Diesse mimo jiné obvinil, že se snaží využít skandál kolem manipulace s měřením emisí naftových vozů jako záminku pro rušení pracovních míst.